Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swillor
Har tydligen blivit "lurad" på blocket då jag köpt volvo fälgar som skulle passa på min v70 2009.

Däckfirman konstaterade att däcken passade men att mina bultar var för "små", så bulthuvudet gick rakt igenom fälgen.

Volvo har bara en sorts bult och däckfirman hade ingen lösning.

Kan det vara så att det inte finns någon bult som gör att dessa fälgar som tydligen var c70 fälgar passar på min v70?
av swillor
Pratade med killen som jag köpt fälgarna av och han hade glömt att skicka med hjulbultarna.

Så tydligen finns det bultar som gör att c70 däck passar på en v70II.
av swillor
Nej, enligt däckfirman så är det som sagt volvo orginal fälgar fast till en c70.

Då v70 har bultar och c70 muttrar så passade inte v70:ns bultar då de var för smala.

Då varken volvo eller däckfirman kunde få fram passande bultar frågade jag här, verkade overkligt att det inte skulle kunna gå att få fram passande bultar.

Tydligen så fanns det de, eftersom jag fått hem bultarna ikväll.

Dock sitter inte däcken på än, så jag kanske inte skall säga för mycket......
av swillor
Tja, vad ska jag säga?

Kan så otroligt lite om detta själv så jag är utlämnad till "de" som kan.

Att de var äkta Volvo orginal såg jag själv när däck killen visade mig.

Det jag också såg var att mina bultar som jag har till 16 tums fälgarna inte fick däcket att sitta fast.

Däck killen sa som sagt att mina bultars huvud var så smala att de gick "igenom" hålen på 17 tums fälgen.

Men har nu fått bultar från han jag köpte dem ifrån så vi får se.....
V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]