Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är S80 V8 en förnuftig bil?

Ja
18
34%
Nej
5
9%
Vad har förnuft med saken att göra?
30
57%
av honkie_tom
Galet så fin den var! Fler som sett den tidigare eller är det bara jag som inte sett den tidigare.

Den stod på torget i Uppsala, trodde att det var polisen som hade en ny civilbil men det visade sig att det är volvo själv som äger bilen.

reg nr. XOP013

Snygg är i allafall ordet jag vill använda för att bäst beskriva den.
Användarvisningsbild
av AndreasC
i gbg kryllar det av dom nu under EM, official car. :D
av Noodles
Det glider runt en S80 V8 här i Borlänge också. :)

Eller kanske tom. 2st.
Användarvisningsbild
av _Rick_
exteriört är den snygg förrutom bakre stötfångaren som der ut som den har fått en botoxinjektion :)

Sen tycker jag att instrumentbrädan och instrumenthuset är anskrämligt. För trångt för bilens storlek.

Men man kanske vänjer sig. Och det kanske blir en sån i framtiden :)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Fel forum, det finns ett S80N forum.

Cool att 1/3e-del tycker S80-V8 är en vettig bil. Med lite utrusting landar den ju på +600.000.

Kommer verkligen en 1/3 av volvoköparna att hosta upp +600.000 för sin nya volvo.....
av Addekarlsson
Flyttade till rätt forumsdel.

För mig är inte detta en vettig bil. Dels felhjulsdrift, sen priset, och så är den alldeles för rund och ful.

Mvh/ Adde
av DanneF
jag fick provköra en s80 V8 awd för ett par veckor sedan och fan vilken glidarbil de var.. sen att gasa på motorvägen var ju rätt kul det med :)
Användarvisningsbild
av Loner
Vart är bilderna?

/L
av PeterSfa
Synd att den är så plastig och har så dålig komfort bara.

Jag menar att Volvo har i S80 en modell som borde kunna konkurera med Audi, Benz etc. Men jämför man bilar med samma prislapp, så hamnar Volvon på efterkälken rejält. Det är tråkigt.
Vovlo är bra bilar, men volvos tekniker verkar sakna all vilja att bygga komfort förutom ändamålsenlighet.

Ljudnivån är i den här modellen lite bättre, det tackar jag för även om den inte är i samma klass som andra tillverkar i denhär prisklassen.

Intrumentpanlen är i plastigaste laget, påminnner om Chryslers för halva priset.
Skinnklädseln känns faktiskt mer som ett steg tillbaks till våra äldre modeller.
Problem med p-broms v60 cc-19

@Eliaslundstrom , Värt att kolla, men f&arin[…]

Bra info, håll oss uppdaterade!

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]