Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70guten
hej!
efter att ha ägt bilen i 4 dagar så vägrade den att starta en morgon,, snurrade på fint men tände inte ett smack.
åkte förbi volvo och sa att jag misstänkte bränslepumpen eftersom den inte surrade,
sen blev det bärgare till volvo och idag ringde dom och bekräftade att soppapumpen är död,
sen vill dom ha 7900kr för att byta plus 2000 i felsökningskostnad,, är inte det jävligt dyrt??
eller är det en extrem svår bil att byta pump på? till saken hör också att han på volvo sa innan jag läma in bilen
att det var skitenkelt att kolla om pumpen är kass, tar typ 5 min sa han,,,i min värld så kostar dom alltså 24000kr i tim
2000spänn för 5min felsökning... är det nån med liknande bil som haft samma problem?
MVH Jörgen
av Rådlös
Jag har inte några sådana problem och har inte haft det heller. Men bränslepumparna till FFV-bilar är lite speciella. Dom och tankmätaren går på växelström. Jag vet inte men kan anta att det förklarar lite av priset?
Leta upp din pump här: http://www.volvopartswebstore.com/ och försök bedöma om priset är rimligt och jämförbart. Det är ju visserligen i dollar, men det går ju att "översätta".
Användarvisningsbild
av Vojje
Variosboy skrev:När är bilen uttagen? känns ju som det borde gå på garanti alternativt om du har tur på goodwill.
Hade du köpt en ny Mazda istället hade du haft garanti på pumpen i 10år/15000 mil. :-)-)
Användarvisningsbild
av Variosboy
Vad spelar det för roll om bilen ändå är rostig bortom räddning och står på skroten under de sista två åren av garanti typ. :wink:
av v70guten
Variosboy skrev:När är bilen uttagen? känns ju som det borde gå på garanti alternativt om du har tur på goodwill.
den är uttagen i okt -10 så garantin gick väl ut för ung 10 mån sen,
Nån goodwill kan man nog inte förvänta,,
Men tänker ifrågasätta 2 lax i felsökning, då det enligt han som tog emot bilen
Tar högst 5 min att kolla om pumpen är kass,,
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]