Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har just hämtat bilen från service. De har bara kört 100 meter/2 minuter. Är inte det konstigt? De borde ju åtminstone köra in den en gång, sen någon eller några timmar senare köra ut den. Kan det vara så att det inte fanns GPS-mottagning inne i verkstaden eller att det var för kort sträcka som kördes? Eller att uppgradering av mjukvara gjorde att det inte loggades...?
Verkar lite skumt att ha klarat av servicen mellan 8.49 och 8.51. Bilen stod ju på en annan plats än där jag lämnade den...
PH
Körjournalen loggar inte resor under 100 meter av vad jag förstått.
Det gäller väl bara keyless.. min bil känner nog inte av min nyckel. :)
Jag har märkt att jättekorta resor inte loggas, alltså typ att bilen är igång i 1 minut och kör 50 meter eller liknande.

Hade min V60 inne för ett småfix och såg i Oncall-appen att den inte blivit körd trots att den varit där i 3 timmar. Så jag körde och kollade. Såg då att den stod i verkstan, som låg 30-50 meter bort. Tror inte dom puttat dit den :wink:
Hehe.. en fördel med min Dashcam att jag kan se när dom kört in och ut bilen även om inte VOC loggat resan! :D
joel80 skrev:Det gäller väl bara keyless.. min bil känner nog inte av min nyckel. :)
Nä, för snikbilar 8) utan keyless gäller att den måste lämnat tändningslåset, alltså "hålet" där den stoppas in. Vilket inte alls är säkert att den har gjort på verkstaden.
apersson850 skrev:
joel80 skrev:Det gäller väl bara keyless.. min bil känner nog inte av min nyckel. :)
Nä, för snikbilar 8) utan keyless gäller att den måste lämnat tändningslåset, alltså "hålet" där den stoppas in. Vilket inte alls är säkert att den har gjort på verkstaden.
Troligen inte. Men den har nog varit där mer än 2 minuter eftersom mjukvara uppgraderats och jag antar att olja och kupéfilter är bytt som det står (har inte kollat/än). Så det med korta sträckor som Joel80 och Executive tar upp låter som en rimlig förklaring - tack!
PH
joel80 skrev:Hehe.. en fördel med min Dashcam att jag kan se när dom kört in och ut bilen även om inte VOC loggat resan! :D
Lite OT: Jag letar efter en bra dashcam. Vilken har du och erfarenheter? Tack.

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]