Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pincam
Hallå,

Då min V70 rullat snart 17000 mil (jag kör ca 5000 mil/år) och ett oljebyte kostar närmare 3000:- på Auktoriserad Volvo verkstad så gjorde jag den sista servicen själv. (16000 mila)

Då jag är av sparsam natur :) är jag rätt nöjd med det. Visst, det finns fördelar med att serva hos Volvo - det vet jag, så det behöver vi inte ta här.

I till exempel Citroens Service och Garanti bok så står det vad som skall göras i serviceväg på bilen vid vilka miltal, men i min motsvarande Volvo bok så står det inte ett skvatt. Jag gissar att det beror på att vi brukare inte skall veta detta och därigenom frestas att göra servicen själv!?!

Har sökt på nätet efter ett serviceschema, men inte hittat någonting, tyvärr.
Nu undrar jag om det finns någon som har eller kan ta fram ett serviceschema för v70 1,6d Drive - 2010. Kanske någon anställd på volvo? (Volvoleaks) :)

Visst, man kan ringa till Volvoverkstan var 2000:e mil och fråga vad som skall göras på servicen men det känns lite närigt...

Tack på förhand.
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]