Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daljoo
Har länge tänkt införskaffa Side scuff plates till min xc70 men haft lite ångest över priset, 4700 för två plastbitar.. Hittade för en knapp vecka sen samma plastbitar på volvo parts webstore. Beställde på en gång och fick dom levererade av Fedex till dörren. Fem dagars leveranstid och jag betalade 3046kr inklusive frakt.:) Tycker det är illa att volvo originaldelar ska vara så mycket billigare i Usa än här hemma..
av oldtimersmc
Har handlat ca 70ggr och tullat ca 25ggr...
av Kryss70
Hi-jackar gamla-tråden lite...
Hittat volvo oem bensindriven värmare för 3.2:an ?:-/
Är dett USA-standard-mojäng, eller om någon insatt vet ifall dessa finns i överflöd i Sverige också?
Klart billigare än Webasto-dito som kan landa i området +20 000kr beroende på önskad manöverfunktion (remote eller gsm när man ändå öppnar stora plånboken)

Vad tror vi om detta? ca 5500sek (give or take...)
http://tinyurl.com/bransle-varmare
av Andis
Kanon sida du ser ut att ha hittat :-)

Där alla delar dessutom vissas var för sig :-)

Även med moms och frakt kommer du ju inte upp i 20000kr

Bara och köra tycker jag. Rapportera hur det går om du beställer.

Med vänlig hälsning,
Andis
av Rådlös
Kryss70, skulle du kunna göra ett litet experiment? Du tar detaljnumret på din värmare som du hittade i USA. Sedan går du in på någon svensk sida som säljer Volvo originaldelar över nätet/postorder. Den jag kommer på så här i hastigheten är den här:
http://www.bildeve.se/butik/Default.aspx
Det finns säkert flera, men då får i alla fall jag leta. Hursomhelst sök på den svenska sidan med ditt detaljnummer och se vad du får för svar. Du får gärna meddela resultatet här också.
av Kryss70
Uppdatering:
Tydligen finns det bränsledriven motorvärmare att köpa (fick för länge sedan talat om för mig att så vart det inte!), tji på folk som snackar i nattmössan :???:
Pris, ja i runda slängar 14 000kr + verkstad, om Volvo-verkstad anser att bilen är bränslevärmar-reday på alla punkter (elektronik etc) vilket man måste kolla i förhand då återköp inte ges på sådan produkt (de litar inte på utlåtande från webasto-asnluten monteringsverkstad).
Allt ansvar på kunden kort och gott.

I övrigt så får man ta ovan länkade usa-volvo-sida med en nypa salt. Priset angivet i tidigare inlägg stämmer inte, då själva värmaren till en S80 (kanske samma modell, men finns inte i listan som länken gäller) går lös på $1100.
Bränsledriven värmare är dyrt helt enkelt :roll:
V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]