Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag var till min Volvohandlare i början av veckan ang. uppgradering till Sensus Connected Touch (exkl. JP). Det visade sig att det är en kostsam historia där man bl a. sätter en touchskärm framför den nuvarande. Priset med montering gick på nästan 18 500 kronor.

Min fundering, är det värt detta? Tänkte ev. behålla den nuvarande kärran framtill en ny S80 lanseras (my16?).

Har någon erfarenhet av Sensus Connected Touch och vad är ev. det bästa med systemet?
Jag valde det i stället för RSE som jag har idag. Samma pengar men RSE:n har jag använt för lite. En stor fördel är röststyrningen av musik samt att du kan söka musik etc i alla enheter samtidigt. Jag lyssnar mycket på musik så det kan bli bra. Eg tycker jag det inte är prisvärt men jag ville testa något nytt.

Dock tror jag att denna lösning blir kortlivad. Eftermontering och en lös pekskärm luktar provisorisk lösning lång väg. Gissar att det kommer en "riktig" lösning inom kort.
Spoiler »

Ja och om jag förstod det rätt så blir inte de "gamla" funktionerna jag har som RSE, RTI etc. touchstyrda utan bara de nya funktionerna?
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citera inte hela föregående inlägg. Tryck besvara istället.
perhall skrev:Tycker 18500 låter vansinnigt dyrt... men jag är mer inne på att man byter bil än specifika delar när man vill ha ny teknik.../PH
Absolut, jag brukar byta vartannat år men eftersom en helt ny modell snart står för dörren känns det varken särskilt spännande lr klokt att köpa en my14.
18500 för att köra web och spotify på en fastmonterad pekskärm låter galet i mina öron..
Jag får ju samma funktioner i princip från min ipad/iphone som jag ändå har med mig och kopplar upp till bilen vad det gäller musik och telefonen.
Tycker väl inte att mervärdet att det hela är integrerat i bilen motsvarar kostnaden :roll:
Spoiler »
Nej det är samma känsla som jag har.
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. S&au[…]