Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GTHunter
Hej,

Någon här som har ett solskydd med Home Link?
Jag skulle vilja sätt in detta in min V70 MY13 och har hittat ett art nr: 39814784 (färg: quartz)
Jag har fått ett pris på 5 000 SEK för detta solskydd hos en Volvo återförsäljare!!! Tycker det låter otroligt dyrt! :shock:

Någon som lyckats få med det i bilköpet direkt? Kostnad?
Någon som eftermonterat det? Kostnad?

/Per
Användarvisningsbild
av Perra83
Skulle aldrig betala 5000kr för ett solskydd med Homelink. Vad har du för garageport?
Ja köpte ny port här strax efter påsk och köpte till en fjärr som du stoppar ner i hålet för ciggtändaren/12V uttaget. Har Hörmann port.

Så här ser fjärren ut som sitter i bilen tror den kostade 600kr.
Bild
av GTHunter
Perra83 skrev:Skulle aldrig betala 5000kr för ett solskydd med Homelink. Vad har du för garageport?
Ja köpte ny port här strax efter påsk och köpte till en fjärr som du stoppar ner i hålet för ciggtändaren/12V uttaget. Har Hörmann port.

Så här ser fjärren ut som sitter i bilen tror den kostade 600kr.
Tack för alla svar!

Jag har två st Hörmann och har redan den fjärren du visar (men för två portar).
Men jag gillar originaltillbehör! och gillar idén med fjärren i solskyddet. Jag kan tänka mig att betala ca 2 500 kr för den men absolut inte 5 000 kr.
Har nu hittat det på tysk hemsida för ca 2 300 kr. Få se hur jag gör!

/Per
Användarvisningsbild
av Brainy
GTHunter skrev:
Jag har två st Hörmann och har redan den fjärren du visar (men för två portar).
Men jag gillar originaltillbehör! och gillar idén med fjärren i solskyddet. Jag kan tänka mig att betala ca 2 500 kr för den men absolut inte 5 000 kr.
Har nu hittat det på tysk hemsida för ca 2 300 kr. Få se hur jag gör!

/Per
Det kan jag också vara intresserad av, posta gärna en länk.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Variosboy
5000 låter som solskydd inklusive montering, full tank och en kaffe latte medan du väntar. Bytet tar ju otroliga 45 sekunder typ. :lol:

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]