Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dieselanddust
Jag har beställt en ny bil som kommer i mitten på juli. Nu började servicelampan på min nuvarande bil lysa, och det känns ju inte jätteskoj att lämna in den på service när jag snart skall byta bort den. Jag gissar att jag kommer att köra 200-300 mil till innan bilbytet sker.

Hur länge är det "boka tid för service" som visas innan det blir något elakare meddelande? Hur skullle ni göra?
av Petzzon
dieselanddust skrev:Jag har beställt en ny bil som kommer i mitten på juli. Nu började servicelampan på min nuvarande bil lysa, och det känns ju inte jätteskoj att lämna in den på service när jag snart skall byta bort den. Jag gissar att jag kommer att köra 200-300 mil till innan bilbytet sker.

Hur länge är det "boka tid för service" som visas innan det blir något elakare meddelande? Hur skullle ni göra?
Tror "tid för service" kommer efter 100 mil, och sedan "tid för service överskriden" efter ytterligare 100 mil.
Användarvisningsbild
av MartinS
Vad skall du göra med den gamla i mitten på Juli? Det känns helt avgörande tycker jag.
av dieselanddust
@Martin, det var såklart en väldigt bra fråga, kan ju ha lite med saken att göra :-). Den skall bytas in och inbytespriser är redan överenskommet, jag tjänar alltså inget på att serva den iform av att jag kan få ett bättre pris för den. Och jag gissar att bilfirman har in sin kalkyl att bilen behöver servas också.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Om ni redan är överens och firman är seriös och har koll så har dom redan tagit med i beräkningen att service kan komma att behöva göras inför sin kommande försäljning, jag menar, ingen köper bil på firma som sen ska in på service inom ett par månader utan att begära med det i priset, så jag skulle ringa firman och förklara läget, kanske är dom villiga att göra servicen på den innan du lämnar över den rent av. Kanske inte, men dom lär ändå märka att service är överskriden så priset kan komma att justeras eftersom den inte behövde service när dom gav dig priset.
av Petzzon
Husqyy skrev:Hur långt är det från det står "boka tid för service" till dess att det står tid för service?
Som jag förstått är det 100 mil, eller en månad om det beror på tid istället för mil.
av Husqyy
Petzzon skrev:
Husqyy skrev:Hur långt är det från det står "boka tid för service" till dess att det står tid för service?
Som jag förstått är det 100 mil, eller en månad om det beror på tid istället för mil.
Tackar!

Den tändes för några dagar sen, så har bokat tid den 19/6.
Har idagsläget rullat runt 1500mil sedan förra service.
Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]