Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sneseglarn
Halloj!

Håller på att letar efter en annan pendlarbil och råkade snubbla över denna: http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=12&w=2

Den ser ut att vara nyimporterad, så jag undrar om det går att ta reda på om milen stämmer? Vet att exempelvis BMW kan läsa av nycklarna och få fram en korrekt mätarställning. Har Volvo något liknande upplägg?

Någon som har generella åsikter i övrigt om denna bilen, eller tips i övrigt om att köpa V70 d5 awd?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Finns massor av tips om köp om du söker lite på forumet. Jag skulle ju först välja årsmod/modellår 2010 pga nyare motor.
av jpennerb
Känns dumt att välja en AWD som pendlarbil om man kör mycket motorväg/landsväg om man inte har behov att jämt kunna köra om med moddsträngar på vägbanan. Men drar du mycket husvagn och kör på besvärliga vägar kan det var bra att ha.
av Mwi
Inte helt säker vad gäller summum paketet på bilar sålda utomlands, men railsen brukar väl alltid vara blanka på summum. Lite varning för en bil hos en bilfirma som är ny importerad och regad på en privatperson inte något företag (bilfirman), är det en förmedling bara?
AWD som pendlarbil, kör du mycket på dåliga vägar, drar mycket släp? Om du inte har det behovet så är det lite onödigt. Räkna med 1dl/mil i extra förbrukning på alla dina mil och högre fordonsskatt.
Användarvisningsbild
av MartinS
apersson850 skrev:Jag har en XC70 Summum, och den har mattsvarta rails på taket.
Du sa det själv, en XC70, inte en V70.
av llesrof
apersson850 skrev:Ja, det kanske är olika? Jag vet inte.
Jag har för mig att takrelingen är lite högre på XC70 jämfört med V70.
av dissonans
V70 Summum ska ha silvriga rails, men måste inte ha det.. Min V70 T6 Summum hade t ex svarta rails, trots att den var svensksåld. Så det finns undantag.
Grön laddningsindikering

Tackar!

Tror du har något fel med solenoiden på[…]

Där blir ett fruktansvärt "göt[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag haft[…]