Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

philipsguy skrev:På A och B är svaret nej, C får någon annan svara på jag kör keyless.
Eller vad menar du med larma, menar du varna/indikera?
Ja precis varna/indikera på något sätt. Frugan påstår att hon fick larmet att gå/varna när hon glömde att låsa bilen en gång.

Själv har jag då aldrig märkt att bilen larmat eller varnat om man inte låst den eller glömt nyckeln i. Vore iofs praktiskt om det är så men jag misstänker att hon lyckades trigga larmet på annat sätt :)
Hur kommer man ihåg när bilen larmar att man "glömt" låsa den och tycker det är konstigt?
Sådant går ju automatik och jag skulle definitivt inte minnas det.
Är det något speciellt som hon gjorde och som är orsaken att hon kommer ihåg det? T.ex. kan man ju kliva ur bilen och stänga dörrarna samt öppna bakluckan, om någon då låser bilen låses dörrrarna och när man sedan stänger bakluckan så blir den låst och bilen larmas. En händelse där någon annan låser går från bilen där t.ex. din fru blir kvar och plockar i bakdelen samt stänger den luckan och då tror att bilen blir olåst då hon inte själv låst den.
Äldre CarGuardlarm, som Volvo använde i exempelvis 700 och 800-serierna, hade en funktion där man kunde få bilen att larma på automatiskt om man glömde låsa. Då stod bilen med larmet aktivt men dörrarna olåsta. Öppnade man en dörr fick man ju förstås en påminnelse, för då satte larmet igång.

Men den XC70 jag har idag fungerar inte så. Det enda som händer om jag glömmer låsa den är att Volvo OnCall skickar ut en påminnelse efter 30 min, om jag ställer in att jag vill ha en.
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]