Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av polarnallen
Satte på nya däck på min Xc70-2008 D5 automat,hade innan Pirelli Scorpion Zero och de var helt lugna,inga vibrationer eller något.
Kör på original fälgar sargas 17 " och nu krängde jag på nya Pirelli Scorpion Verde,wow jättetysta däck men fasen vad det vibrerar i hastigheter upp till 160 kmh då slutar det ?:-/
Provade att sätta på kompisens däck som är samma fälg fast med Scorpion zero däck men det vibrerade lika mycket.

Vad sjutton kan ha hänt ?
Jag har balanserat,krängt av .krängt på ,ändrat lufttryck mm
Men inget hjälper.

Börja fundera på om det kan vara något annat som framträder när man går från utslitna däck till nya.

När vi köpte bilen nov 2011 så var ju inte de däcken kaxiga då heller,men de fick gå en säsong till men nu tog det stopp .

Jag har läst att en del Pirelli däck gör så här,kanske läge att reklamera,men då tycker jag väl inte att de vi lånade skulle göra likadant och han upplever inga vibrationer i sin men visserligen har han manuell låda om det nu kan göra något ?? ?:-/

Men är det någon som har tips på vad som kan vara fel ?
av llesrof
Vill minnas att farsan hade gräsliga problem med just Pirelli-däck på en av sina XC70 han haft. De var helt enkelt inte runda. Verkstaden fick ingen ordning på dem så de fick byta ut dem.
Användarvisningsbild
av Anders E
Pirelli har väl haft lite problem med ovala däck.

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]