Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80-04
Bytte just från en -11 till -13 och tycker att på den här är växelspaken mindre gedigen och svårare att se i vilket läge den är. Tror inte att den passar för lägesindikationen syns i växelspakens knopp med lampa.
av S80-04
s6025t skrev:Tror den nya växelväljaren till MY14 är snyggare den är lackad i pianosvart istället för genomskinlig plast som fanns endast till MY13 antar volvo själva tycker det vart lite för plastigt o billigt utseende eftersom de ändrar redan efter 1år
Här är en bild på MY14 http://www.mobilitycentre.nl/images/Vol ... ouch_2.JPG
Du formulerade det som jag också tänkte att den är "plastig och billig" i utförande på MY13, dessutom täcker åtminstone jag lägesindikationen med handen då jag använder spaken och den syns dåligt i klart dagsljus. I sig själv kanske lite onödigt med den då växelläget syns i mätartavlan. Tyckte ändå att det gamla systemet där man såg i vilket läge spaken är var bättre och spaken såg "finare" ut och var mera gedigen.

Du har köpt en bil som är förvä[…]

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste olje[…]

V90 läggs ner.

Intressant, ska undersökas. Vad söker[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Säger som till andra: Bor du kring Stockholms[…]