Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hör med Brainy här på forumet om han känner igen det här, han har nyss satt på 20" också på sin V70.
:)
Vad menar du med bra däck? Är der bra mönster och/eller bra fabrikat? Många "bilentusiaster" lägger ju hela veckopengen på så stora fälgar som möjligt och köper sedan billiga kinesdäck som inte håller måttet när det väl gäller. Men jag tolkar dig som att du har bra däck.
uffe6y skrev:Jag har dock 245/35/20 i fram och 255/35/20 i bak. Kan bilen verkligen bli så understyrd så att antisladd aktiveras av bara en kurvig uppfart på en motorväg tex?
Den tror ju att bakhjulen snurrar långsammare än fram då du har större diameter där, alltså vill den korrigera det.

/Martin
Och varför har du bredare bak? Det är ju fram som styr, driver och bromsar, bak rullar ju mest bara med.

Ska du ha olika bredd är det ju fram du ska ha maximalt breda i sådana fall. Du åker ju inte bakhjulsdriven 740 längre.
För att jag köpte nya bakdäck som var punka på och då ökade jag bredden. Har beställt lika i fram nu. Får väl slänga de friska 245:orna. Trodde inte bilen skulle muppa sig så mycket för den lilla skillnaden. Vi får se om det var det som var problemet efter jag har fått hem de nya.

Du har köpt en bil som är förvä[…]

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste olje[…]

V90 läggs ner.

Intressant, ska undersökas. Vad söker[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Säger som till andra: Bor du kring Stockholms[…]