Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Björn73
Jäklar vad synd att jag inte gjorde fler sökningar på denna sida. Nu har jag blivit medlem och kan nu meddela att spindelleden 72925 som Biltema säljer till V70N passar jävligt dåligt. Jag ska åka in och klaga imorgon!!! Jag blev tvungen att fila ner halva splinsen till en lagom konisk del för få den att gå in huset, mätte upp att hålet var 38,0mm och leden från Biltema var 38,4mm. Volvo original som satt innan var 38,2mm. Jag fick slå jävligt hårt och många gånger för att få in leden, ca 30min. Och när den kom in så långt som det gick så blev det ändå glipa (ca 1mm)mellan led och hus där bultarna sitter pga det är en krage åt fel håll på Biltemas led jämfört med urfräst på original där leden går in i huset. De andra delarna som jag använde gick bra att montera, länkarmar, styrled och kränghämmarstag. Nu får jag se hur länge prylarna håller bara. Det var lite strul med att lyfta upp fjäderbenet och styra in spindelleden trots att länkarmen var nedböjd så mycket det gick. Nu blir det en 4-hjulsinställning på fredag och sedan ombesiktning 22/4. Såg att Bilprovningen bommat att bromsslangarna börjat spricka, de får jag byta senare i sommar.

vinterhjul Fälgen "Ja" men det[…]

V90 läggs ner.

Nu ska man ju ge sig på att skatta hybrider […]

Ardic 612D

Hej, jag har en Ardic 612 D dieselvärmare som[…]

Startproblem batteri?

Hur kommer man åt regulatorn?