Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej har köpt oss en V70 2008 2,5t svart men är ute efter o modifiera lite för att få den att likna en r-design av lite nyare årsmodell.

Så mina frågor lyder

Backspeglar från typ år-12 o framåt passar dessa rakt av?
Och går det att eftermontera så man har markbelysning o elinfällbara med blis.
Har inga av dessa funktioner idag men är det möjligt utan att behöva klippa o klistra bland kablar?

Vill även montera en nyare ratt(den tre ekrade år 12-13 men frågan är där går det att byta till nyare rattarna eller måste man byta allt?
Och går det att få funktionerna på nya ratten att fungera eller är det kört där?

Sedan har jag xeon idagmen tror inte jag har kurvljus går det oxå att montera i efterhand?

Visst nu kan jag tänka mig att ni tänker vilken idiot som inte köpte en nyare bil på en gång men tycker om att skruva bil så vill ha lite att pilla med
Utan att bilen blir ståendes i flera veckor för den brukas dagligen.

Har läst lite ang backspeglarna men just blis osv hade varit Nice o kunna få till
Du kan inte eftermontera blis tyvärr.

Det är anna rattstång till de nya treekrade rattarna så de passar inte din bil.

/Martin
En enkel sak du kan göra är byta mittkonsollen till en MY11, mycket snyggare och
kostar ca 425:- hos JB.
MartinS skrev:Du kan inte eftermontera blis tyvärr.

/Martin
Ratten kan du byta uta större problem. samma rattstång. annan airbag och kontaktstycke till tutan
aggrosurf skrev:
MartinS skrev:Du kan inte eftermontera blis tyvärr.

/Martin
Ratten kan du byta uta större problem. samma rattstång. annan airbag och kontaktstycke till tutan
Inte om han har en 08:a - finns massor av poster om det.
spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Typen av låsbricka kallas starlock.

lite fånigt fel men kul att det löste s[…]

Ardic 612D

Antar du menar 912,har bytt lager på 2st. H[…]