Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rop_67
Funderar på en V70 2.5 FT R-design 10/11 eller en V70 T6 AWD 08/09. Min budget ligger runt 220k, du kan få en R-design som gått runt 3-4000 mil eller en T6 som gått 8-9000 mil. R-designen får jag en nyare bil med mindre mil, men T6:an känns lite mer spännande. Tacksam för tips!!
av jpennerb
T6:an känns som det givna valet! Automat, 4wd, mer utrustning, mer unik, 6cyl och du slipper R-Design som det är inflation på. Så för mig är det verkligen inget svårt val! :D
av dissonans
Nackdelen med T6 är att den alltid är automat. Jag sålde min av just den anledningen. Utöver det är det en fantastisk bil, även om en två tons klump (min var vägd till 2040 kg) aldrig blir riktigt kul att köra trots 4C och den reglerbara styrningen.
av IamEsse
Jag tog en 2,5 FT Summum med automat framför en T6:a - i slutändan handlade det om att jag var rädd för att värdetappet förr en så stor bensinare skulle bli för stort.

Nu är ju inte etanolbilarna kända för att gå hett på begagnadmarknaden men någonstans tror jag att alternativet med möjlighet till två olika drivmedel vinner i framtiden.

Men men det sagt så skulle jag nog valt en T6:a idag enbart på grund av att det knappt gå att få tag på någon annan med 4C vilket jag saknar varje gång jag kör över ett gupp och den gungar som en eka i storm.
Användarvisningsbild
av Mabuse
Jag håller med IamEsse, etanolbilen är inte heta på begagnatmarknaden konstigt nog, så redan där får du mer för pengarna. Sedan har du ju möjligheten att tanka etanol. Vill man ha T6-prestanda går det ju alltid att chippa bilen. AutoTech ska vara duktiga på femmorna/sexorna.
av ok3084
Du får ju även awd med T6:an, för mig var även det en avgörande faktor då jag kommer från en XC70 och även drar släp lite då o då.
Användarvisningsbild
av Mabuse
ok3084 skrev:Du får ju även awd med T6:an, för mig var även det en avgörande faktor då jag kommer från en XC70 och även drar släp lite då o då.
Det finns väl 2,5FT med AWD också?
?:-/

vinterhjul Fälgen "Ja" men det[…]

V90 läggs ner.

Nu ska man ju ge sig på att skatta hybrider […]

Ardic 612D

Hej, jag har en Ardic 612 D dieselvärmare som[…]

Startproblem batteri?

Hur kommer man åt regulatorn?