Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V70 D2 Automat MY13 (uttagen i okt -12). I normala fall räcker det ju att trycka en gång på startknappen för att få igång motorn.

Men jag har noterat att då motorn är kall (efter t ex en natts parkering i vår BRF's gemensamma garage) - och då jag ej har använd för-/motorvärmaren - då startar motorn först den 3:e gången jag trycker in startknappen. Alltid vid det 3:e knapptrycket.

Känner någon annan igen detta? Skall det vara så? Varför? ?:-/
Om det inte är som ovan att du helt enkelt inte väntar tillräckligt länge så finns det någon tråd här på forumet om någon med liknande problem, (som jag inte vet om det endast var då den var kall eller alltid) som berodde på en av givarna i kopplingspedalen var trasig.
Men nu gällde det en automatlåda. Det enda man behöver göra är att hålla foten på bromspedalen, trycka på startknappen en gång och sen ge sig till tåls.
Fungerar inte det är det något fel på bilen. Men det är riktigt att med dagens keramiska glödstift hinner man nog trycka ungefär tre gånger innan bilen startar ändå.
Ah.. my bad.. :???: Dags att gå och lägga sig när man inte läser första inlägget ordentligt innan man lägger sig i. Flåt.
Påminner mig om skylten vid hissarna på vårt indiska kontor för några år sedan...

Pressing the button 10000 times does not make the elevator come faster.

:D

vinterhjul Fälgen "Ja" men det[…]

V90 läggs ner.

Nu ska man ju ge sig på att skatta hybrider […]

Ardic 612D

Hej, jag har en Ardic 612 D dieselvärmare som[…]

Startproblem batteri?

Hur kommer man åt regulatorn?