Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av putsare
Är det sant att man måste lämna in bilen efter att man bytt bil batteri för omkodning.
Sonen har en v70-08
av Rådlös
Här kan du läsa om batteribyte: http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... _14860.pdf Gå till sidan 348.
Det står i och för sig i din sons instruktionsbok också.
Nu är Volvos internetsidor inte kända för att vara användarvänliga på något sätt, så det här blev årsmodell 2009. Jag försökte men lyckades inte få fram 2008. Men det torde gälla samma sak för båda årsmodellerna. Det är möjligt, men jag vet inte, att man kommer till rätt modell och årgång om man loggar in sig med namn och lösenord som man har fått av Volvocars någon gång. Då har dom förmodligen uppgiften på den aktuella bilen och styr informationen efter det. Kolla upp detta.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Den där länken leder till en av 2013 års modell?

Iallafall så kollade jag i boken till min 2009:a och där står inget märkvärdigt, bara att man ska koppla polerna i rätt ordning, dvs lossa minuspolen först sedan plus. När du ska montera tillbaka så är det pluskabeln som ska först på. Samt att det är viktigt att man sätter i ett batteri med tillräcklig kapacitet.

/Kalle

Det där verkar inte funkar så bra, min […]

V90 läggs ner.

Ja, 7% av nybilsregistreringarna för diesel &[…]

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]