Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V70II R-Design årsmodell 2011, måste köpa nya sommardäck så köper även nya fälgar. Storleken blir 18" eller 19".

Har förmodligen bestämt mig för SVF Monza, nu är frågan om det ska vara 18" eller 19"? 18" på V70II ser ganska vanligt ut, men 19" kanske blir för vräkigt. Vad tycker ni?

Bild
Senast redigerad av 1 pjaar, redigerad totalt 0 gånger.
Tycker inte R-fälgen passar längre. Den känns för mycket 1995. Den andra känns klart modernare och mer spännande. Men den kräver nog lite mer engagemang vid tvätt :wink:
Jag skulle välja Monza fälgen. Jag stod inför liknande val förra sommaren då jag skulle köpa nya fälgar. Valde mellan R-fälgen och en Dotz fälg, det blev Dotz fälgen.
Sen är det väl alltid kul att ha olika fälgar sommar och vinter om du nu har R-fälgen på vinterhjulen
Personligen gillar jag R fälgen, tycker att den gör sig riktigt bra på V70.
Jag tycker att det beror lite på vilken färg du har på lacken. En mörkare bil så tycker jag att en vanlig alufälg är snyggast. Men har du en ljusare bil tycker jag att en något mörkare fälg är snyggast, exempel ixion fälgen.
Sedan när det gäller 18" eller 19" är det ju en smaksak. Persoligen har jag själv 19", visst ser det flådigare ut men kostar också en hel del mer att köpa 19" plus att dem håller inte lika länge som en 18" gör..
Väljer du mellan 18" och 19" kan jag rekommendera 19". Min uppfattning är att det inte ser för vräkigt ut.

/Hanzon som uppgraderade från 18" till 19" förra sommaren.

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]

https://www.biltema.no/kontor-teknikk/tv-utstyr/an[…]

Är detta helt separerat från dieselpart[…]