Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Nu är det officiellt bekräftat från Volvo om nyheter inför MY14 som vi ju diskuterat på forumet sista tiden:
Citat från Peter Mertens (utvecklingschef Volvo Cars) i lördagens GP:

"Vi gör ett ansiktslyft på alla våra större bilar: S/V60, XC60, V70, S80 - ny design på exteriören. Elegantare. Mer krom. Uppdaterad interiör, med ett infotainmentsystem som innehåller delar av det vi utvecklar för de modeller som kommer nästa år. Det är ett första steg mot den uppkopplade bilen."

Pressrelease på måndag!! Visning för allmänheten på Genevesalongen i mars.
av MattiasD
Låter najs! Det nämndes inget om några nya/uppdaterade motorer? Gärna flexifuelvarianter.

Jag är billös nu men det känns som det är värt att vänta in MY14. Nu hankar jag mig fram med tillfälliga hyrbilar. Den här helgen en Ford Ka för att kunna åka ut till torpet. Jag vet, men därför kommer en ny V70 MY14 kännas extra fin när det väl anländer :)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
jpennerb skrev:Mer krom? Nej fy fan! :x
Det går i vågor, Ena året kostar krompaketet en massa extra pengar, året efter kommer ett blackline paket och då kostar det extra att slippa kromet.

Bling Bling krom har en cyckel på några år, och nu verkar det vara dags igen.
Användarvisningsbild
av 2013xc70
Guligan skrev:Nu är det officiellt bekräftat från Volvo om nyheter inför MY14 som vi ju diskuterat på forumet sista tiden:
Citat från Peter Mertens (utvecklingschef Volvo Cars) i lördagens GP:

"Vi gör ett ansiktslyft på alla våra större bilar: S/V60, XC60, V70, S80 - ny design på exteriören. Elegantare. Mer krom. Uppdaterad interiör, med ett infotainmentsystem som innehåller delar av det vi utvecklar för de modeller som kommer nästa år. Det är ett första steg mot den uppkopplade bilen."

Pressrelease på måndag!! Visning för allmänheten på Genevesalongen i mars.
Xc 70 er ikke nevnt, går den innunder v70? Mener jeg har lest en gang at xc 70 skal skilles litt fra v70. Den fikk ikke de nye speila v70 fikk 2013. Kjøpte ny xc 70 i oktober og har ikke lyst til å få gammel bil alt nå!! :D :-O) men greide ikke vente.....
Användarvisningsbild
av na96gen
Hmm ska man boka om Frankfurt biljetterna till Geneve istället tro.
Bli spännande å framförallt om det händer något på motorsidan. Tror dock inte det
av Moody
Ska bli intressant se nyheterna "live". Resan till Geneve-salongen är inbokad sedan tidigare :-)
av S80V8AWD
Moody skrev:Ska bli intressant se nyheterna "live". Resan till Geneve-salongen är inbokad sedan tidigare :-)
Skulle ju vara otroligt trevligt om du fick för dej att ta med kameran och ladda upp dessa nyheter här i denna tråd för dina suktande fellow forummedlemmar! :-DD

Alltid roligt att få se annat än bara överförfinade "broschyrbilder"..
av Moody
Kameran är laddad! Ska bli intressant vad vi får se i morgondagens pressrelease.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 27
Volvo car UX

Jag fick den under servicen i går.

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Elpriset