Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag fick med 3 nycklar till min S80 2.5FT -10. Men det är endast två nycklar som kommer ihåg inställningen på stol och speglar. Allt annat fungerar som vanligt med låsning och kontroll om bilen är låst eller har larmat. Någon annan som har råkat ut för nått liknande eller är det bara att kolla med Volvo om det är något fel på den tredje nyckeln?
Senast redigerad av 1 Jefe, redigerad totalt 0 gånger.
Har du markerat i menyn att den ska komma ihåg stolens position för 3:e nyckeln?

Mvh
Per
Vad jag kan se så är stolsminne och spegelminne aktiverat i menyn när jag använder tredje nyckeln.
Hittar dock ingen meny speciellt för den nyckeln utan det verkar vara en allmän inställning i menyn.
Får höra mig för på Volvo nu när bilen ändå ska in på service i veckan.
Nu har jag pratat med en tekniker på Volvo och enligt honom så fungerar det
bara på två nycklar. Så nu får tanten fortsätta ställa in stolen när hon
tar bilen. Som tur är så kör hon den inte så ofta.
Jefe skrev:Nu har jag pratat med en tekniker på Volvo och enligt honom så fungerar det
Bara lite nyfiken, vem är nummer 2 i familjen då, efter det inte blir någon över till frun?
I mitt fall fick jag två nycklar och fjärr till värmaren, ni kan ju gissa vem som har fjärren :lol:
paso skrev:
Jefe skrev:Nu har jag pratat med en tekniker på Volvo och enligt honom så fungerar det
Bara lite nyfiken, vem är nummer 2 i familjen då, efter det inte blir någon över till frun?
I mitt fall fick jag två nycklar och fjärr till värmaren, ni kan ju gissa vem som har fjärren :lol:

Hehe det är grabben med nytaget körkort som la beslag på den andra nyckeln.
Hittills så har nog han kört dubbelt så långt med bilen jämfört med mig.
Men jag förstår honom det är svindyrt att äga en bil när man är arton år
så han får köra runt med min tills han gått klart i skolan och skaffat sig ett jobb.
Tanten har egen bil så det är inge synd om henne heller men hon lär väl inte
ta Volvon om hon inte måste.
Senast redigerad av 1 Jefe, redigerad totalt 0 gånger.
Variosboy skrev:Då är det ju bara att frun använder något av dom tre minnen som finns på stolen för dom har ju inget med nycklarna att göra!
Jo så får det bli men det är ju lite bekvämare när bilen fixar inställningen själv när man öppnar dörren. :D

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?