Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frepese
Hej

Är nybliven ägare (sedan en vecka tillbaka) till en V70 MY10. Idag när jag var ute och körde dök det upp en text på displayen som sa "Du har 1 nytt infomeddelande". Har sedan dess tryck på alla knappar och vridit på alla hjul som har med färddatorn att göra utan att förstå dels hur jag läser detta meddelande och dels vad det kan betyda för nått? Ingen varninglampa har tänts så jag kör än så länge vidare i god ro.

Instruktionsboken är inte heller till mycket hjälp när det gäller det här. Antar att nån här vet hur man gör för att se detta "infomeddelande"?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av MartinS
Readknappen lär visa meddelandet, den hittar du på kortänden på blinkersspaken.

Jag är tämligen säker på att det står i instruktionsboken.

/Martin
av nicke37
På min 08 trycker man på read som sitter i ytterkant på spaken. Alltså längst ut på toppen av spaken så att säga, du ser den om du tittar på spaken från sidan. Edit: hoppsan, var visst besvarat medan jag skrev
av rackis
Jag har exakt samma problem som dig. Att trycka på "Read"-knappen går inte, det enda som händer är att man kommer vidare in i menyn som tumhjulet styr. Otroligt frustrerande att ej kunna läsa meddelandet. Har kollat i instruktionsboken och där finns inget som kan hjälpa mig (det står att man ska trycka på "Read").

Någon annan här som har något tips???
Användarvisningsbild
av SvenB
rackis skrev:Jag har exakt samma problem som dig. Att trycka på "Read"-knappen går inte, det enda som händer är att man kommer vidare in i menyn som tumhjulet styr. Otroligt frustrerande att ej kunna läsa meddelandet. Har kollat i instruktionsboken och där finns inget som kan hjälpa mig (det står att man ska trycka på "Read").
Du tar inte fel på "Read" och "Reset" knapparna :?:
av Rådlös
Det är i så fall fel på fler bilar. Jag har inte heller lyckats få fram något läsbart. Jag har som T S, tryckt och vridit till alla lägen, men inte fått något gensvar. Jag har tröttnat på den funktionen och tar ingen notis om den längre.
V70 2.0F -08. Alltid på E85.
Användarvisningsbild
av börne
Trots att folk säger att det inte står så gör det naturligvis det, en instruktionsbok till en bil brukar ha med det mesta... men man måste ju leta lite efter det också.

Bild

Fungerar det inte är det väl ett fel som är trasigt :wink:
av rackis
börne skrev:Trots att folk säger att det inte står så gör det naturligvis det, en instruktionsbok till en bil brukar ha med det mesta... men man måste ju leta lite efter det också.

Bild

Fungerar det inte är det väl ett fel som är trasigt :wink:
Tack för era försök till hjälp...

Om du läser mitt inlägg lite noggrannare så säger jag ju att det står i instruktionsboken att man ska trycka på "read". Det jag stod mig frågande till var att jag inte hittade någon form av felsökning om nu funktionen inte fungerade.

Vad jag förstår så är jag inte ensam om detta problem och jag såväl som andra skulle gärna vilja veta vad felet beror på och vad man kan göra åt det. En quickfix man klarar själv vore ju drömmen.

För övrigt, ni som negligerar detta lilla problem, känner ni er inte rädda att ni missar något viktigt meddelande som ligger där i bakgrunden? Jag är hemskt nyfiken på vad min bil vill säga mig då jag har ett gäng månader kvar till service så kan det ju inte vara det.

Så, fler tips välkomnas...

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]