Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
Funderar om jag skall slå till nu och få 13% rabatt på xc70 D4 DE MY 13 eller vänta på MY 14. Har en känsla av att den åker upp i pris... Enligt säljare så bli faceliften ganska lindrig på xc70. Nya lysen fram och bak. Och ny intrumentering a la v40 var hans tips.
Vad är en bra bra rabattsats för tillfället? Fick med vinterhjul och fast drag om jag byggden en fabriksny xc70 nu = från 9,5 till 13 % rabatt.
Användarvisningsbild
av 2013xc70
:D jeg håper det ikke blir mere forandringer en det du seier der!! Jeg fikk min 8oktober og burde vel ha ventet til våren 2013 med å handle. Men hadde en 08 mondeo med mye småfeil som jeg var veldig lei! Og så fikk jeg god pris og kona var enig så da slo vi til! I norge er det netto priser , ser du får opp til 13% , i norge er det utenom kampanjer ikke så mye mere en vinterdekk å få med! Jeg var uheldig, kjøpte bilen 6 dager før en 30000 kr kampanje , men forhandleren snakket med volvo norge så jeg fikk allikevel kampanjeprisen!
av Rebban
refbob skrev:Funderar om jag skall slå till nu och få 13% rabatt på xc70 D4 DE MY 13 eller vänta på MY 14. Har en känsla av att den åker upp i pris... Enligt säljare så bli faceliften ganska lindrig på xc70. Nya lysen fram och bak. Och ny intrumentering a la v40 var hans tips.
Vad är en bra bra rabattsats för tillfället? Fick med vinterhjul och fast drag om jag byggden en fabriksny xc70 nu = från 9,5 till 13 % rabatt.
Från förra onsdagen så har de ny kampanj där DE har vinterhjul plus drag utan kostnad. Jag beställde min veckan innan :/
Enligt en vän som är mer insatt säger att priser efter denna kampanj kommer gå upp i pris.
Vanligtvis så ligger rabatten på ca 10% kan nog pressa den till 12% men 13 är väldigt bra men då är kampanjet inräknad.
Slå till skulle jag säga om du ska ha den som tjänstebil eller kanske avvakta om du ska köpa den som privat så du inte förlorar lika mycket på värdeminskningen...
av perhall
Initialt kommer faceliften att bli dyrare, men säkert inte så länge. Det är lågkonjunktur och biltillverkarna är desperata för att sälja, man kan t ex köpa en A6 3,0TDIq med mer än 20% rabatt nu i en specialkampanj... och trots allt kommer även efter facelift XC70/V70 att vara lite gammal.../PH
Användarvisningsbild
av joel80
Om du tänk ha AWD kan det ju ev vara läge att vänta och se om det kommet gen 6 av Haldex. Många här på forumet är ju rätt besvikna på gen 5 som blivit sämre än tidigare generationer då man bytt system för att spara vikt och kostnad.

Sen kommer ju en rätt stor uppgradering av Sensus nästa år också verkar det som.
av mattish
joel80 skrev:Om du tänk ha AWD kan det ju ev vara läge att vänta och se om det kommet gen 6 av Haldex. Många här på forumet är ju rätt besvikna på gen 5 som blivit sämre än tidigare generationer då man bytt system för att spara vikt och kostnad.

Sen kommer ju en rätt stor uppgradering av Sensus nästa år också verkar det som.
Gen 5 har ju precis börjat användas. Kan ju innebära att man får vänta år...
Användarvisningsbild
av 2013xc70
På sensus er det snakk om trykkskjerm og internett. Trykkskjerm synes jeg ikke er brukervennlig når skjermen er der den er, og funksjonen virker ikke i fart. Internett synes jeg høres dyrt ut å bruke. Kan jo hende det etterhvert blir billigere, men her i norge er data bruk på mobil dyrt. Jeg har ice nett som hovedsaklig brukes på fastplass på skutberget i karlstad. Det tar jeg med i bilen når det trengs. Fri bruk i norge , sverige og danmark. Opp til 6 gb i mnd.
av refbob
Rebban skrev:
refbob skrev:Funderar om jag skall slå till nu och få 13% rabatt på xc70 D4 DE MY 13 eller vänta på MY 14. Har en känsla av att den åker upp i pris... Enligt säljare så bli faceliften ganska lindrig på xc70. Nya lysen fram och bak. Och ny intrumentering a la v40 var hans tips.
Från förra onsdagen så har de ny kampanj där DE har vinterhjul plus drag utan kostnad. Jag beställde min veckan innan :/
Enligt en vän som är mer insatt säger att priser efter denna kampanj kommer gå upp i pris.
Vanligtvis så ligger rabatten på ca 10% kan nog pressa den till 12% men 13 är väldigt bra men då är kampanjet inräknad.
Slå till skulle jag säga om du ska ha den som tjänstebil eller kanske avvakta om du ska köpa den som privat så du inte förlorar lika mycket på värdeminskningen...
Vad vet din insatta vän om MY 14? Du valde ju trots allt MY13. Tycker mest det känns som dax att uppdatera instrumenteringen lite. Måste gå och kolla på v40. På bilderna ser den mest konstig ut... Ledljus vill jag inte ha eftersom jag vill ha ett bra lyse. Trenden går ju åt det hållet och enligt mitt tycke är inte dessa produkter tillräkligt bra som lyse. Kollat lite på filmerna och har svårt att se någon skillnad på haldex 4 och 5 i framdrift. Har man ingen fyrhjulsdrift idag så tror jag nog att jag kommer bli nöjd.... Volvo är en bekväm bil. När får du leverans?
av therep
Om det är DRL-/varselljusen du tänker på får du inte sämre lyse. Antingen har du ju automatiken på som slår på halvljuset så fort det mörknar, eller så kan du välja konstant halvljus.

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?