Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cbagling
Jag körde en sväng med bilen idag och halvljuset fungerade, kom hem och efter några timmar skulle jag ut en sväng igen och då fungerar inte höger halvljus.

Åkte ca 2 min, stannade och gick ut i några sekunder och när jag satte mig igen så vred jag över till parkeringsljus och tillbaka då hoppade lampan igång.

Men nu efter jag stängt av bilen igen så vägrar lampan starta. Det är -14 ute och har även ställt in den i varmgarage utan resultat.
Har lampan/ballasten kunna ge upp eller vad kan det vara? Har garanti och sånt så får den bytt gratis om det är så.

Det gäller en V70 2.5ft -11 med kurvljus och xenon i halvljuset
Användarvisningsbild
av Forssent
Har varit ute för problemet att lampan fungerade i ca 30 sek för att sedan slockna, var då lampan det var fel på.
Skulle kunna tänka att du har samma fel.
Användarvisningsbild
av Guru
Om felet är permanent eller upprepar sig flera gånger är det inte mycket att fundera över, åk till ÅF. En gång är ingen gång, återkommer det är något fel.

Hade en V50 MY06 från ny till 3,5år/10000mil där ena halvljuset (xenon) inte tände EN gång men det hände aldrig igen. Den gången räckte det med omstart för att lampan skulle tändas.
Användarvisningsbild
av Guru
Är det tal om nybilsgaranti kan man åka till valfri aktoriserad ÅF men om det gäller Bilias egen garanti så ring din ÅF fråga. Kan ju tycka att Bilia som Bilia...
av cbagling
Jag var ut nu då bilen stått över natten ute och nu fungerade halvljuset igen. Åkte 1.5 mil, stängde av bilen och när jag starta efter jag tankat fungerade den inte längre. Precis som det skulle vara fukt eller dylikt som fryser när den står så lampan fungerar sen när den blivit lite varm smälter det och slutar fungera.

Tycker det är konstigt att lampan sluta fungera bara efter jag stängt av den efter den stått ute och sedan blivit varm, inte att den lägger av medans jag kör

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?