Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peanuts
På sista tiden har min blåtandstelefon krånglat i min V70 DRIVe MY11. Jag har kunnat koppla upp telefonen utan problem men när jag försöker ringa från bilen händer ingenting. Jag får bara upp "Ringer ..." och sedan försvinner den efter ca 30 sekunder. Ringer jag däremot från telefonen fungerar det som det ska.

Jag tänkte försöka ta bort telefonen från bilen och koppla ihop dem igen men då stöter jag på patrull. Försöker jag ta bort telefonen från blåtands-menyn händer ingenting. Jag trycker ENTER på frågan om att ta bort telefonen men efter det händer ingenting. Trycker jag sedan EXIT efter några minuter så finns min telefon fortfarande kvar i listan. Det går inte heller att koppla ihop telefonen med bilen, det händer ingenting där heller.

Med andra ord så verkar blåtandstelefonen i bilen ha låst sig på något vis. Är det någon som råkat ut för detta tidigare och har tips på lösning?

Telefonen är en Nexus 4 som innan detta hände fungerat perfekt med bilen.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?