Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av akterspegel
Hej!

Min V70 2,5 FT MY10 har den sista tiden börjat slamra i framvagnen när jag kör över ojämnheter.

Ljudet liknar det som jag hade i min gamla S60 när länkarmarna var slut som S60 och V70N hade problem med.

Är detta något vanligt?

Bilen har varit knäpptyst hittils så det känns och låter billigt när en såpass ny bil börjar väsnas!

Bilen står alltid i varmgarage och den används inte till jobbet vanligtvis så den hinner alltid att torka helt.
av Fjolnir
akterspegel skrev:Hej!

Min V70 2,5 FT MY10 har den sista tiden börjat slamra i framvagnen när jag kör över ojämnheter.

Ljudet liknar det som jag hade i min gamla S60 när länkarmarna var slut som S60 och V70N hade problem med.

Är detta något vanligt?

Bilen har varit knäpptyst hittils så det känns och låter billigt när en såpass ny bil börjar väsnas!

Bilen står alltid i varmgarage och den används inte till jobbet vanligtvis så den hinner alltid att torka helt.
Se här:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
och
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=49411

Jag ska strax laga min.
Användarvisningsbild
av akterspegel
Okay, moderator får bestämma om denna tråd är överflödig.

Behöver du betala för bytet fjolnir?

Jag köpte bilen av volvobil (volvoanställd) och har haft serviceavtal sedan dess, det känns som att dom ha hyfsat generös goodvill.
Användarvisningsbild
av akterspegel
perhall skrev:Hur långt har den gått...? Minns när jag fick det på S60:n.../PH
min har gått 6000 mil nu om jag inte minns fel.. På s60 och V70N så var det väl dom små länkarmarna dom gick isönder ofta, det varkar ju inte vara bekymret nuförtiden då tydligen ett gummi blir för hårt när det är kallt.
av Fjolnir
akterspegel skrev:Okay, moderator får bestämma om denna tråd är överflödig.

Behöver du betala för bytet fjolnir?

Jag köpte bilen av volvobil (volvoanställd) och har haft serviceavtal sedan dess, det känns som att dom ha hyfsat generös goodvill.
Ja, jag får betala. Jag har försökt slippa då det uppenbarligen är materialfel, men det hjälper inte. 2700 SEK ska min verkstad ha, såvida inte själva dämparna är trasiga...

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?