Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om man har en V70 där det enligt minvolvo.se/fabriksmonterad extrautrustning sitter MÖRKT TONADE RUTOR 3 ST, är det då solfilm på rutorna eller lyxar Volvo till det så pass att det är tonat glas istället?
Vill ha på de fem bakre men frågan är hur det blir med nyanserna om det inte är solfilm som går att ta bort.. Nån som har koll på om det är tonat glas eller solfilm på V70?
det är tonat glas
Hmm.. Får ringa runt lite & höra mig för hur man då går bäst till väga för att få ett så jämnt resultat som möjligt på 5 rutor. Nya glas är väl förmodligen bara glömma, nån som har en aning om vad två tonade sidorutor kostar? :-/
OptimusPrime skrev:"Begagnade rutor"?? Nej, montera solfilm, om du tar ett snäpp mörkare solfilm än originaltoningen på alla 5 rutor får du ingen nyansskillnad.
Aha, är det verkligen så enkelt? Volvo Original är väl SP25% men jag skulle vilja ha SP15%. Tog för givet att det skulle bli mörkare på de tonade glaset än de två o-tonade rutorna om man satte samma film på alla 5. Måste jobba lite mindre & ringa Solfilm Center :D
Jag hade satsat på begagnade rutor som Stefan N säger. Finns säkert gott om dessa på bildelsbasen och de är inte speciellt svåra att demontera. Det jobbigaste momentet är att borra ur 2 popnit sedan är det bara enkel skruvning. Ska du sätta på solfilm tycker ja du ska ta ur rutan i alla fall för att få de snyggt.
Har tonade från Volvo. Dom är bra. Nackdelen med för mörka rutor på bakluckan, är att man inte ser igenom när man ligger bakom. Och då ser man inte framförvarandes bromsljus. Så jag anser man gör sig själv en björntjänst och ökar risken bli påkörd bakifrån.

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?