Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köpte en v70 -08 2,5t i lördags och bilen har fungerat kanon fram till i dag då jag upptäckte att det kom ett skramlande ljud under bilen

(över 1500 varv). Efter att ha lyssnat ett tag konstaterade jag att ljudet kommer från precis under motorn.

Är inget proffs på bilar direkt men jag antar att det är avgassystemet som kanske börjar ge sig? (10850 mil)

Olja finns i bilen. Lite gegga i oljelocket men annars ser det bra ut. Jag kör korta sträckor så det är inget som oroar. I övrigt låter motorn bra. inga missljud när man lyssnar med öppen huv.

passar även på att fråga.. Bilen håller ca 1500 varv i ca 30 sek när man startat bilen innen det sjunker till strax under 1000. det ska väl vara så?
Grattis till en fin bil.
Att avgassystemet skall ge sig låter inte troligt (håller säkert över 30 000mil)
Låter som någon plåt eller något? OK gör det självhall med lyft? Alternativt någon verkstad som kan kolla lite snabbt..

Beroende på ute temperaturen så går min 2,5ft upp till ca: 1500 rpm en stund sedan till tomgångsvarv va 700-800rpm
Lycka till..

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?