Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av davyjones
Jag har keyless och har nu när det är kallt varit med om att bilen låser sig själv när jag går ur och stänger dörren. Ingen trycker på några knappar och jag trycker inte på handtagen.
I morse var det -17 och jag startade och gick ut för att skrapa rutorna. Tar i förardörren och den är låst. Knappen är uppe i rutan. Bilen är igång. Känner på bakdörren och den är öppen. Klättrar in från passagerarsidan. Ringer Volvo. Får svaret av mekanikern "vill du boka en tid"? Nä smartskaft jag vill kunna öppna dörren sa jag inte utan förklarade att jag ringer Mekonomen istället..
Någon som varit med om liknande?
av Cox
Trodde du att han skulle komma och öppna bilen till dig ? självklart att han frågar om du vill boka en tid.
Eller har Meko börjat med personlig service på plats ?
av davyjones
Säga nåt i stil med kom hit så kollar vi på det.
Lägger ner det här. Jag blev stressad som fan när jag hade en 6v och en 4 åring i bilen och dörren e låst. Boka en tid då känns lite avlägset.
Men det var ju det han sa. Fast han ville komma överens om en tid när du kunde få hjälp.
Såvitt jag förstår var bilen alltså inte låst överallt? Bara en dörr, eller? Gick den låsta dörren att öppna inifrån?

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?