Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja - ni har säkert läst det men här är en artikel om nya Sensus som kommer i MY14 som börjar tillverkas nu i Juni.

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... ch-spotify

Det jag inte riktigt fattar är om det är en "lös" sufplatta eller om man helt enkelt bytt ut den befintliga 7-tumsdisplayen. Någon som vet? Om man bytt ut den befintliga displayen är det ett misslyckande då den inte direkt sitter på "tryckavstånd" och den nya lösningen är just en pekskärm.

Tyvärr verkar en del saker inte gå att använda när man kör heller. Jag förstår säkerhetstänkandet och varför men resultatet blir i stället att folk fipplar med telefoner och surfplattor vid sidan om i stället :) Hoppas att iaf väderfunktionen och lite annat går att använda medan man kör.

Att den sedan agerar hub åt andra trådlösa enheter har fungerat enkelt på Apples produkter länge med internetdelningsfunktionen men det verkar enkelt och smidigt att ha det med automatik när barnen kliver i bilen. Nackdelen är väl att alla enheter delar på en stackars uppkoppling.

Man måste tydligen också välja "ON Call" också för att få detta nya infotainment men det är det nog många som kommer göra ändå då många nybilar är diesel och On-Call funktionen eg gör mest nytta med dieselvärmaren.
av perhall
Jag har ingen värmare så för mig är, helt riktig, nyttan av VOC mycket begränsad. Jag kan visserligen lagra körjournal och jag kan hitta bilen om jag glömt var jag parkerat den i stan... men med värmare är det toppen! /PH
av Droopy
I en annan art läste jag något om en infraröd ram som mont runt den befintliga displayen och när strålen bryts registreras
En knapptryckning, som du säger så är ju skärmen inte direkt på bra avstånd och jag tycker hela iden faller
inom att det inte går att använda under färd. Kan ju lika gärna sätta in en lös surfplatta för ett par tusenlappar som kan tusen gånger mer och som går att uppdatera när man vill, för är det något som man måste med android, så är det uppdatera.

Fördelen med det hela är ju att det är android så Volvo kommer aldrig att kunna låsa systemet, så förhoppningsvis kommer någon att hitta en lösning rätt snabbt som gör att man kan lägga in vilka appar man vill.
av perhall
Det är ju enkelt konstaterat att rätt många bilister sms:ar och håller på med sina telefoner när de kör, hittills märks det inte i olycksstatistiken, ändå lever integrerade bilsystem kvar i att man ska stanna för minsta åtgärd.../PH
av jesperk
VOC gör även mycket nytta för bensinare med bränslevärmare.. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Min VOC varnade mig med en notis i mobilen häromdagen när jag glömt låsa! :) Då var det bara att klicka på låsa-ikonen i appen så var det fixat.
Man kan välja bort att få varningar om det om man vill, men jag tycker det är praktiskt. Om den varit olåst och stillastående mer än 30 min säger mobilen till.
Har också väldigt god användning av körjournalen då bilen är firmabil.. Men såklart, dieselvärmaren är nog det bästa i VOC..

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?