Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Som rubriken säger så tycker jag att ljusbilden på halvljuset i min V70 är lite väl våg och kort.

Jag har kört en tripp i mörker på motorväg nu och det är inte speciellt bra sikt när det går i 110-120km/h.

Bilen är sänkt något (Dynamic Edition) men då det är gjort från början borde det ju vara medräknat vid ljusinställningarna.

Är det här något som är vanligt på nya bilar? Kan man få hjälp att ställa upp dem via Volvo eller säger dom bara att "det ska vara så"?
Jag har läst att man inte ska pilla själv och försöka ställa om när man har automatisk nivåreglering och kurvljus..
Mycket vanligt att halvljusen är för lågt ställda. Angående hur de ska vara inställda, läs denna tråd:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 03#p621482

På bilar utan ABL finns det ställskruvar på strålkastarhusets ovansida för grundinställning av ljusinställningen. Det gäller även om automatisk höjdjustering finns. Det bör även finnas på bilar med ABL.
Tack! Läste igenom det där och ska kolla imorgon om jag har ställskruvar. Isåfall är det ju lätt fixat. :)

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?