Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

:evil: {:-O (S)

*DIVERSE SVORDOMAR*

Efter knappt 20 körda mil med bilen slänger en SUV sig hetsigt in framför mig utan något avstånd alls och slänger iväg en fin liten sten som träffar vindrutan på passagerarsidan!

Visst ingår stenskott i volviaförsäkringen? Eller i nån nybilsgaranti?? Är inte hemma så kan inte kolla mina papper om vad som ingick.
Surt nå in i helvete om jag ska behöva lämna in bilen så här snart..
Brukar man komma undan självrisk på stenskott?

Bild
Bild
Har för mig att jag läste någonstans att det var gratis med stenskottslagning.. Är det som Volvo820 säger eller kostar det ett par hundringar?

Kan det vara så att det bara är gratis i samband med service? Låter konstigt.. stenskott ska väl lagas snarast så det inte spricker mer.. Då det är på passagerarsidan blir det att laga.. det kommer säkert fler stenar så byta ruta känns onödigt dyrt.
Nästan alla bolag har 0 kr vid reparation.

Japp, det ska in på studs innan det spricker mer eller kommer i smuts o fukt, Ju snabbare ju osynligare blir det.

Sätt en tejpbit över så länge som skydd.
Fick byta hela rutan efter mindre än 1 mil... och som Poseidon säger var glad att den inte satt i lacken eller strålkastare
Ja jag är glad att det inte var lacken.. Jag har nog inte fått ett sånt stort stenskott på 2-3000 mil på förra bilen, typiskt att det ska komma direkt nu.

Hanss: Hur stort stenskott fick du då om du var tvungen att byta hela rutan? Hamnade det rätt framför dig eller sprack det?? Eller var det något annat som hände? 1 mil.. det måste ju varit hem från handlaren typ?? :)
Dom som får mycket stenskott åker oftast i höga hastigheter. Det enda den framförvarande bilen gör är i stort sett att slänga upp stenen i luften och sen åker bilen bakom in i stenen och resulterar i ett märke i rutan eller på lacken. Så testa att sänk hastigheten och håll avståndet! :wink:

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?