Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skullen
HEJ!

Jag har ägnat större delen av min vakna tid de senaste månaderna åt fundera på olika bilalternativ. Nytt som begagnat. Har tittat/provkört Peugeot 508 1,6 hdi, VW Passat 2,0 tdi, Toyota Avensis 2,0d, Mb E-klass, och sist V70 D3 2013.

Satt och budade lite på KVD igår och hängde med en bit på denna

http://www.kvd.se/sv/auktion/personbil/ ... 66022.html

Hoppade dock av vid 155 500. Bilen gick för 160´och nu har han som bjöd det hoppat av. Därmed är jag erbjuden denna bil för 155 500+3000 i slagavgift.
Bilen verkar fin och har fina sommar/vinterdäck, drag och vinge. Ingen direkt extra utrustning utöver Summum men det är ok.

Är annars sugen på denna
http://www.blocket.se/landskrona/Volvo_ ... 8.htm?sa=1

Men den blir närmare 800-1000 kr dyrare i månaden för oss....jämfört med ovanstående. (Gratis vinterdäck, försäkring etc inräknat!)

Är den svarta 2010 an ett köp till vettigt pris eller ska jag lugna mig lite till? Finns två billigare 2010 or på blocket men de är bruna...

Tacksam för era synpunkter...måste bestämma mig imorgon fm.

MVH Samuel
Senast redigerad av 1 skullen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av poseidon
Vad är det för konstig mätarbild som visar körsträcka på KVD bilen?

Iaf så verkar ju kvdbilen fin å bra pris. Hade nog tagit den.
av Rille67
Jag skulle absolut välja den på KVD. Vettigt pris.

Tänk på att du inte ens får elstol på den röda. Märkligt förresten, har dom tagit bort dubbla pipor på dagens R-design?
av propulsion
Du har ju valt ut två vitt skilda bilar med ett prisspann på över 150'. Jag är helt säker på att du kan hitta en betydligt fräschare 2010'a hos en märkeshandlare som kan lämna garanti för ett par tiotusingar extra vilket i mina ögon vore en långt klokare affär än en KVD-bil. Stod själv igår och tittade på en svart 2,4d med automat, 8000 mil för 199' som var riktigt fin.
Användarvisningsbild
av Guligan
Det är en D3 och då är det inga dubbla pipor.
av skullen
På den röda får man däremot, keyless, RTI, sensorer fram, VOC och framförallt taklucka vilket alla är mer intressant än elstol.(I mina ögon...)

Bara hoppas att den håller ihop, 2010 dvs... men det verkar inte vara några direkta "typfel" på denna motor/modell eller?

Vill man kan man betala 3000 extra och få samma (?) typ av garanti som bilhandlare.

Gillar grejen med KVD att deras uppgift är att visa på felen på en bil i motsats till bilhandlare och privat. Dock vet jag av egen erfarenhet att de missar en del.
av Rille67
Jo nyttan av elstol är extremt varierande beroende hur många och vilka som brukar bilen. Både jag och frugan kör dagligen samma bil så för oss är detta tillbehör oumbärligt. Elstol är för mig ”skall-krav”
propulsion skrev:Du har ju valt ut två vitt skilda bilar med ett prisspann på över 150'. Jag är helt säker på att du kan hitta en betydligt fräschare 2010'a hos en märkeshandlare som kan lämna garanti för ett par tiotusingar extra vilket i mina ögon vore en långt klokare affär än en KVD-bil. Stod själv igår och tittade på en svart 2,4d med automat, 8000 mil för 199' som var riktigt fin.
Dock rätt stor skillnad mellan 199’ och 158’ trots 4000 mils skillnad. Automat verkar inte TS vara intresserad av.
av skullen
Nej, automat är inte intressant. Bilen blir för törstig jämfört med manuell plus att frugan vill spaka!
Finns dock en summum automat på 15500 mil för 143800 på blocket.
http://www.blocket.se/orebro/VOLVO_V70_ ... ?ca=17&w=3

Denna gjorde mig lite fundersam på huruvida priset på "min" är bra eller inte. Närmsta svarta uppåt är 159900 för 14400 mil, men den ser inte så fin ut...
av skullen
Någon som vet om det är möjligt att se på bild skillnaden mellan performance eller High performace ljud. Misstänker snikvarianten i den svarta och då är det inte intressant.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?