Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
http://m.youtube.com/#/watch?v=Drf4AHQ- ... -3U4&gl=SE

Sorry om det har postats förut, men jag tror my14 är något att se fram emot för alla som gillar infotainment i bilar.
Användarvisningsbild
av apersson850
Undrar om det är rätt väg? Är det inte telefonen som är centrum för många idag? Touch kan ju vara smidigt, men är det bilens browser som man har rätt favoriter i, exempelvis?
Användarvisningsbild
av V9097
Bra poäng, men jag utgår från att det kan synkas via tex en molntjänst?

Det gäller att inte glömma bort själva bilkörningen bara
av llesrof
Ja, att dutta på en liten skärm för att få fram vädret i Paris känns ju oerhört viktigt i en bil. Petskärmar är nog bra om man kan sitta och stirra på den i soffan hemma men i en bil så måste den vara höjden av dålig ergonomi. Fast det är ju modernt. Allt som har plats för en petskärm skall ju också ha en petskärm nu för tiden. Personligen föredrar jag några större rattar och knappar som jag kan känna och manövrera utan att behöva glo på en liten skärm. I synnerhet i bilen.
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag kan hålla med om att det såg lite pilligt ut, men det är ju bara den allra första versionen vi ser än hårdvarumässigt. Det lär bli smidigare och smidigare. Jag tycker det såg förjäkla bra ut utöver att det kanske var lite pilligt. KUL att volvo visar lite innovationskraft! Även på annat än säkerhet.
av perhall
Volvo on Call-appen är ju en rätt mesig produkt jämfört med vad andra branscher har, långsam är den också. Men inte en enda konkurrent har något liknande vad jag vet. T o m mina kunder (tyska premiummärken) är imponerade. Bilbranschen är verkligen sen ibland.../PH
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag provade att "toucha" min Sensus-skärm. Inte för att jag trodde det skulle göra någon nytta, men för att känna hur det kändes, rent ergonomiskt.
Det är en ren katastrof. Jag måste sitta på ett sätt som skulle ge mig ont både här och där redan efter några minuter. Skärmen måste sitta annorlunda i bilen om det här ska fungera för mig.
Användarvisningsbild
av philipsguy
2,35 visas en V70 och därefter en S80. Annars är det väl V60-hybriden som förekommer i filmen (det är väl bara V60ns interiör som visas va?).
Man kan ju alltid hoppas att den nya Sensus släpps till alla modeller till sommaren när my14 kommer, den som lever får se...
I introt framgår det med liten text "While driving some of the applications will automatically be disabled". Kanske rent av Volvo i sin vishet stänger av hela touchfunktionen om bilen rullar?
I kommentaren till filmen har de f ö skrivit att nya versionen kommer med MirrorLink - som är en standard för att visa skärmen på en Android eller Symbian-telefon- se http://en.wikipedia.org/wiki/MirrorLink

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?