Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av john964c2
Hejsan,

Jag köpte i dagarna en V70 årsmodell 2010 som har webasto med telefonstyrning via SMS.
Problemet är bara att tidigare ägaren tog med sig SIM-kortet (enligt KVD som sålde bilen) men nu när jag skall i med ett nytt så hittar jag inte dosan där SIM sitter. Någon här som vet vart denna dosa med SIM brukar sitta i en bil med Webasto sedan ny?

Jag har i manualen om hur man programmerar upp ett nytt SIM så tanken borde ju vara att man skall kunna byta det.

Mvh John
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Det är väl 2 SIM, ett man kan byta själv till telefonen om man inte har en telefon som kör via bluetooth vill säga, då sitter ju det SIMet i din mobil , och ett SIM som inte går att byta till värmare då det är integrerat. Det är för evigt låst till bilen o volvo centralt och OnCall
av JHg
VolvoB20 skrev:Det är väl 2 SIM, ett man kan byta själv till telefonen om man inte har en telefon som kör via bluetooth vill säga, då sitter ju det SIMet i din mobil , och ett SIM som inte går att byta till värmare då det är integrerat. Det är för evigt låst till bilen o volvo centralt och OnCall
Jag gissar att han menar eftermonterad 3:e parts funktionallitet. Webasto gör även "Volvos original" tillsats med fjärrkontroll.
Det som jag vet är att den är installerad på passargerarsidan under/vid hanskfacket. Kanske Webasto mottagaren sitetr där med?

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?