Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Som trådrubriken antyder har jag precis hämtat ut en ny fin V70.

Fick igång Volvo On Call på några försök, fick först meddelande om att telefonen inte fik någon kontakt med bilen men efter några försök löste det sig.

Svårt att ha någon uppfattning om hur bilen känns så här direkt efter att bara kört en mil, men jag är med Volvo igen och det känns bra! :)
Vid andra rödlyset la jag ur växeln och kopplade ur och motorn stängdes smidigt av, so fort jag sen nuddade kopplingspedalen och tryckte ner den lite startade den väldigt snabbt igen. Ca -1 grad ute.

Testade direktstarta värmaren via VOC när jag kom hem och den gick igång nästan direkt.
Exporterat körjournal för första resan och ser att det fungerar fint också.

Telefonen gick lätt att synka (Samsung galaxy S3) och jag fick upp alla kontakter i Sensus och det fungerade bra att spela upp musik, byta låt på ratten och se vad som spelades i sesnsus. Tydligen ska det inte fungera med låtinfo i dispayen när jag kör spotify, det har jag inte testat men litar på vad jag läst här och försäjaren som också sa det.

Kommer snart några bilder.. tyvärr blev det ju risigt väder.. (Börjat snöa i Gävle) Tog en mobilbild hos försäljaren innan jag körde ut. så jag fick en "ren" bild i allafall. :)
Bild

Sen blev det lite trista bilder då vädret är som det är..
Bild

Bild
Jag får upp låtnamnen när jag kör Spotify iaf:)...
Och grattis till din nya bil :-)-)
ansjo skrev:Jag får upp låtnamnen när jag kör Spotify iaf:)...
Med Iphone får man tydligen det..

Tydligen Spotify i Android som inte stödjer den bluetoothversion som Volvo använder.. eller tvärtom om man så vill.
:)
En till grej jag reagerade på när jag körde ut bilen ur bilhallen... Den har en jävligt stor svängradie. Stor skillnad på min gamla -06a V50 och den nuvarande Hyundai i30 vi har i familjen.
Tur att jag har stor gård. :)
joel80 skrev:
ansjo skrev:Jag får upp låtnamnen när jag kör Spotify iaf:)...
Med Iphone får man tydligen det..

Tydligen Spotify i Android som inte stödjer den bluetoothversion som Volvo använder.. eller tvärtom om man så vill.
:)
Du har säkert rätt, jag har Iphone... :-)-)
Användarvisningsbild
av Jefe
Grattis till nya bilen. Nu har du många trevliga och problemfria mil framför dig :-)
Grattis!! Jag har en likadan fast D4, dvs en Dynamic Edition. Är väldigt nöjd med bilen. Jag har haft några få barnsjukdomar, men hoppas de är fixade nu.

Det jag särskilt gillar är den snygga inredningen med helläder och den mjuka men stabila gången på vägen. Sen gillar jag all cool elektronik. Att komma iväg i kallt väder är som att starta en jumbojet med alla knapptryckningar. Bromsarna är också riktigt bra.

Jag har en Iphone på en aktiv brodithållare. Man ser låtarna på skärmen. Det funkar grymt bra med hållaren (till slut). Den har svirvelbar kulled för perfekt vinkel, sitter över vänster mittspjäll. Ska se om jag kan ta en bild och lägga ut vid tillfälle.
MrMupp skrev: Jag har en Iphone på en aktiv brodithållare. Man ser låtarna på skärmen. Det funkar grymt bra med hållaren (till slut). Den har svirvelbar kulled för perfekt vinkel, sitter över vänster mittspjäll. Ska se om jag kan ta en bild och lägga ut vid tillfälle.
Ah.. Vad köpte du för hållare?
Jag funderar på att köpa en brodit för att kunna fästa en GPS vid mittspjället...
Hade tyvärr inte budget nog att ta med 7" skärm och RTI, så det blir en extern GPS.
Volvos som sätts vid sidostolpen får jag nog skippa, 7000kr för en "vanlig" GPS är på tok för mycket.

Tänkte köpa en för runt 2000kr.. vill ha röststyrning och ev. live-trafik. Kollar lite på Garmin...
Har en TomTom sen tidigare som jag varit nöjd med men det verkar som att dom hamnat efter.

Skicka gärna upp en bild på din hållare när du får tid. :)

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?