- fre 28 dec 2012, 21:15
#712130
På min förra XC70 D5 MY10 fick jag remspännaren utbytt flera ggr pga av att den började låta illa. En av gångerna var det genom återkallelse. Den verkar bara hålla i ca 1000 mil innan de ger upp.
Nu har min nya XC70 D5 MY-13 rullat drygt 1000 mil och nu börjar det låta riktigt illa på den också....vad ska man göra ?:-/
Ska man in och byta igen, med det verkar ju vara skräp som man ersätter med skräp så det kommer väl bara att vara tyst i 1000 mil och så är det lika illa igen.
Hur svårt ska det vara för volvo att sätta dit en remspännare som håller mer än 1000 mil, det har ju varit så här i 4 år nu ???
På mina Tyska och Japanska bilar jag kört har remspännare hängt med i 30.000 mil utan problem så det verkar ju inte vara omöjligt att bygga en som håller mer än 1000 mil,
Nu har min nya XC70 D5 MY-13 rullat drygt 1000 mil och nu börjar det låta riktigt illa på den också....vad ska man göra ?:-/
Ska man in och byta igen, med det verkar ju vara skräp som man ersätter med skräp så det kommer väl bara att vara tyst i 1000 mil och så är det lika illa igen.
Hur svårt ska det vara för volvo att sätta dit en remspännare som håller mer än 1000 mil, det har ju varit så här i 4 år nu ???
På mina Tyska och Japanska bilar jag kört har remspännare hängt med i 30.000 mil utan problem så det verkar ju inte vara omöjligt att bygga en som håller mer än 1000 mil,
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.