Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
V70 T4F kostade i grundutförande 258k för några månader sedan, de gjorde en tillfällig höjning på MY13 på 30k som togs bort efter ett par veckor, det är nog de priserna som ligger kvar i listan, även på volvocars är det fortfarande felaktigt pris på just V70 T4F
av croquemonsieur
Tack. Hoppas att låga priset håller i sig ett tag till och de väntar till nästa facelift med att prispositionera sig med tyskarna.
av perhall
Och innan höjningen med 30tkr hade de sänkt den ca 27...

Faktum är att när T4 kom kostade den 274 som bas om jag inte minns fel... Och T4F 280...
Ph
av MattiasD
Jag såg också att priset på V70 T4F verkar höjt. Men tror ni det bara är tyckfelsnisse? Hoppas det. Jag ska byta jobb och troligen behåller jag inte V60 (måste köpa loss den då). Så jag funderar på att välja en ny V70. Men den blir dyr....V70 T4F, Powershift, summum, landar bara det på 350000 kr. Metalliclack, drag, driversupport, och herrgårdvagnspaket, ja då är vi uppe i över 400 kkr. Visst får man rabatt men det påverkar ju inte förmånsvärdet.
av s6025t
T4F blir väl nästan den ända miljöklassade V70:n 2013 så volvo kan nog ta ut bättre betalt för den modellen då o för att inte tappa allt för mycket försäljning på deras egentillverkade dieselmotorer smyghöjer dom nog priset på T4F
av croquemonsieur
Det jag funderar på är en ny V70 T4F momentum + driver support + herrgårdsvagn 1 + barnsäkerhet + sportchassi (det sista för jag har fått för mig att bilen blir mindre svampig). Låter det vettigt? Alternativt någon bättre begagnad etanolvolvo - dock bor jag i Göteborg och har fått för mig att alla lågmilarvolvos är buskörda tjänstebilar, rätta mig om jag har fel.

Kör 1500 mil om året privat. Vill ha en säker, praktisk och driftsäker bil. Jag har aldrig ägt Volvo innan.

God jul!
av Droopy
MattiasD skrev:Jag såg också att priset på V70 T4F verkar höjt. Men tror ni det bara är tyckfelsnisse? Hoppas det. Jag ska byta jobb och troligen behåller jag inte V60 (måste köpa loss den då). Så jag funderar på att välja en ny V70. Men den blir dyr....V70 T4F, Powershift, summum, landar bara det på 350000 kr. Metalliclack, drag, driversupport, och herrgårdvagnspaket, ja då är vi uppe i över 400 kkr. Visst får man rabatt men det påverkar ju inte förmånsvärdet.
350k+ för en T4F är ju inte det minsta prisvärt, då är en XC DE ju hundra gånger bättre köp, om man nu kan tänka sig en diesel istället.

Jag betalade 268k i somras för min T4F ORE och det var prisvärt, börjar det närma sig 350k+ fins ju bättre bilar för samma pengar el andra alternativ om man vill hålla sig till Volvo,
av dst02
Inte bara T4f som förhåller sig dyr, kolla V40/60 , dom hamnar lätt i samma pris somm Mercedes A resp C klass gör, xc60 ligger i samma pris som mercedes glk å V70 får man nästan en 5 serie för. Prisvärt? Inte med tanke på volvos mycket tvivelaktiga kvalitet iallafall.
Användarvisningsbild
av Bosse78
dst02 skrev: Inte med tanke på volvos mycket tvivelaktiga kvalitet iallafall.
Ja den antar jag du vet en hel del om.... du har ju trots allt testat en av alla dessa miljoner bilar....

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?