Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robert7539
Hej!

Idag kom jag tillslut till skott och köpte mig en lite nyare bil. Valet föll på en V70 2,5 ft-10 summum med automatlåda och 7000 mil på mätaren. Bilen fick jag för 165K med vinterdäck på naos fälg samt nya sommardäck skall monteras plus en full tank.

är inte så insatt i vad dessa v70 2,5 ft brukar gå för. Skall man vara nöjd med priset?

Sen en annan fråga. Insynsskyddet i bagaget var det extra utrustning på denna modell? Saknar iallafall de på min.

/Robert
av jpennerb
Så du har alltså köpt en bil för 165´ utan att ha en aning om det var en bra eller dåligt pris? Tror jag inte ett dugg på! :wink:
av perhall
Insynsskydd är standard from Kinetic, mao inte på BAS. Går väl att köpa till för 1500 (beg) el 4000 (nytt).
Ja, det är ovanligt med kombinationen a/ köpa bil utan att ha koll på pris, b/ forumbesökare, c/ gå in i efterhand och fråga
PH
av ChristerN
perhall skrev:Insynsskydd är standard from Kinetic, mao inte på BAS. Går väl att köpa till för 1500 (beg) el 4000 (nytt).
Ja, det är ovanligt med kombinationen a/ köpa bil utan att ha koll på pris, b/ forumbesökare, c/ gå in i efterhand och fråga
PH
Ja, fast TS skriver ju att det är en Summum och då fanns det ju med från början iaf?
Jag för min del tycker det är mest ivägen och har förpassat det upp på vinden.
av Moody
Är väl ganska vanligt att de där insynsskydden har en tendens att försvinna långt in i förråd och upp på vindar och inte hänga med när bilen lämnas in som inbyte. Vår säljare ordnade fram ett nytt åt oss när vi köpte vår bil och det saknades.
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag tycker det låter som ett riktigt bra pris! Men framförallt får du en trivsam bil.
Användarvisningsbild
av Guligan
Moody skrev:Är väl ganska vanligt att de där insynsskydden har en tendens att försvinna långt in i förråd och upp på vindar och inte hänga med när bilen lämnas in som inbyte. Vår säljare ordnade fram ett nytt åt oss när vi köpte vår bil och det saknades.
Du har så rätt. Tror jag har tre stycken liggandes i garaget... :oops:
av perhall
Helt klart är det ju i vägen. Samtidigt bra med insynsskydd och den aningen sänkta ljudnivån det var dock mer skillnad förr...). Tre i garaget - verkar som att jag inte är den enda slarvern här:) Trodde man var tvungen att tvätta bieln varje vecka för att få vara med på forumet:)/PH
av dst02
Fattar inte varför man plockar bort de? Hur bra som helst ju när man e ute å handlar å ska avlasta fulla händer med kassar å sen fortsätta handla å slippa ha synliga saker i bilen. Skulle man behöva fälla äten för stora lådor har de alltid funkat för mig att plocka bort insynsskyddet å lägga de precis bakom framstolarna tillfälligt.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?