- sön 16 dec 2012, 05:13
#708926
Fattar noll. Eller nära noll iaf efter att ha gjort tre slagningar på tre D5:or
tillverkad / hk / skatt kr / tjänstevikt
2008-08 185 6217 1820 2005PM
2010-02 205 5197 1811 2005PM
2010-06 205 4687 1947 Euro5
Samtliga bilar anges som 151kw (205hk) i registreringen, men som det ser ut är det endast den senare som kvalar in som euro5 trots två -10:or.
Den första 2010:an har inte samma avgasvärden som 08:a, och det tolkar jag som att den har nya motorn.
Konstig totalinkonsekvens av data, plus att ingen av motorerna klarar gränsen Co2 120g/km blandad körning, vilket är vad skatteverket påstår som Euro5-gräns.
Gäller att syna registreringen superduper ifall man verkligen vill ha köra Euro5 då ?:-/
tillverkad / hk / skatt kr / tjänstevikt
2008-08 185 6217 1820 2005PM
2010-02 205 5197 1811 2005PM
2010-06 205 4687 1947 Euro5
Samtliga bilar anges som 151kw (205hk) i registreringen, men som det ser ut är det endast den senare som kvalar in som euro5 trots två -10:or.
Den första 2010:an har inte samma avgasvärden som 08:a, och det tolkar jag som att den har nya motorn.
Konstig totalinkonsekvens av data, plus att ingen av motorerna klarar gränsen Co2 120g/km blandad körning, vilket är vad skatteverket påstår som Euro5-gräns.
Gäller att syna registreringen superduper ifall man verkligen vill ha köra Euro5 då ?:-/