Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej. Jag kom över en spoiler på tradera för 500kronor. Har ingen aning om kvalitet, men är ingen original. Det jag undrar är om dom som säljs på Volvo är i ett stycke så att säga, eller om det är fästen plus själva spoilern? Verkar ju konstigt om det skulle va så...
En annan sak jag undrar är hur pass stor skillnad det är på en kopia och original vinge? Vad är det man kan bli missnöjd med förutom om den inte passar.. Hur är det att lacka en kopia??
Känns på sätt o vis olustigt att börja borra i bilen och alt blir en flopp, men 500:- i jämförelse med en på Volvo. I värsta fall får man väl köps en ny.
Vilka monteringsdetaljer följer med från Volvo?#
Ja en kopia är det ju, ska se så den passar ordentligt. När du skriver packning mellan karrosen o vingen, vad för typ? Enligt moteringsanvisning på volvos hemsida ska den fästas med självhäftande tejp och skruv sen.
Vad tror ni det kan kosta på en vanlig lackfirma att fixa till ytfinish och lacka med det som behövs? Känns ju värdelöst om den totsls kostnaden blir dyrare än om man köper en från Volvo som är ordentligt grundad...
Förresten, tycker det ser ut som om den skruven som sitter längst ner på spoilern på monteringsanvisningen är fast, Alltså att man ska gänga mutter från insidan av bagageluckan på den ena, och den övre skruven skruvas från bagageluckan in i sopilern där det är ett färdigt gängat hål för M5 (M4), eller?
På den jag köpt är det tänkt att alla 4 m5 ska skruvas från insida in i spoiler
Senast redigerad av 1 stahre87, redigerad totalt 0 gånger.
Har för mig att det skiljde ca 1000kr att köpa en grundad mot en lackad vinge orginal på volvo. Så klart prisvärt om man vill ha en orginalvinge att köpa den lackad från början.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?