Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av niklasstahl
Märkte idag vid affären att jag inte kunde låsa bilen med fjärrkontrollen. Trodde att det var min nyckel som var kass (har provat andra nyckel också utan resultat)men när jag körde hem så indikerade det att förardörren var öppen. Dörren är stängd men den visar ändå att den är öppen och därför kan jag inte låsa bilen. Har provat att smörja och "nolla" batteriet men inget funkar.

Någon som haft samma problem eller vet vad som kan vara fel. Bilen är en V70II 2,5T -08.
Användarvisningsbild
av Doffen
Må bytte fett i dørlåsen. Fettet blir for for hardt når det er kaldt, noe som gjør at microbryteren ikke registrerer at døren er stengt.
av lobbysleeper
Det är ett erkänt fel och går på garanti. Borde även gå att få gjort på en bil vars garanti gått ut.
av Hertsh
Jag har en xc70 my12. Ikväll gick det inte att stänga dörren (-3 grader i Stockholm), den bara studsade ut igen när jag sköt igen den. Samma fel? Jag fick hålla inne dörren och trycka på låsknappen samtidigt, då gick det.
av maf
Se där ja. Fick precis samma fel på min V70 II -09 idag, bilen går inte att låsa. Och med nyckel går det ju bara att låsa förardörren.

Undrar hur försäkringsbolaget ställer sig till inbrott av olåst bil?

Finns det något man kan göra så här på helgen när service är stängd för att själv lösa problemet?
av niklasstahl
Hertsh: Nej inte samma. Jag kan stänga dörren det är bara "datorn" i bilen som inte ser att dörren är stängd och därför funkar inte låset. Har fått från lokala handlaren att det är låskistan som behöver bytas. Tydligen ett vanligt fel. 1640:- + arbete.

Maf: Om du trycker ner alla knapparna på varje dörr så kan du till sista låsa förardörren med nyckel, dock så är bagaget öppet ändå.
Användarvisningsbild
av Doffen
Er ikke mulig å låse med nøkkel. Var iallefall det jeg opplevde med min når jeg fikk den feilen.
Men om du prøver å varme opp låsen med hårføner eller lignende så bør det fungere
Användarvisningsbild
av Doffen
Er ikke mulig å låse med nøkkel. Var iallefall det jeg opplevde med min når jeg fikk den feilen.
Men om du prøver å varme opp låsen med hårføner eller lignende så bør det fungere
Användarvisningsbild
av Brainy
Det volvoverkstaden sa till mig som "nödlösning" var att dänga igen dörren stenhårt så fungerar det i de flesta fall att låsa.

Jag har inte testat och det görs på egen risk :)
Serviceintervall v90 D4

Precis, min fundering är, om än kanske n[…]

värme problem

Kylsystemet är slutet så i normalt l&au[…]

Hej, jag verkar ha samma problem, så tä[…]

El problem till Startmotorn

Har en Volvo S80 årsmodell 2008. på fr[…]