Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ron
Min rackare till v70 är grymt törstig tror jag? När man läser här så verkar v70 och xc från denna årgång ligga runt 0.7 milen... som bäst har jag kört 71 mil på full tank men i regel kommer jag ca 65 mil på 63 liter.... mätaren visar 0.8 har varierande gasfot men vart av med kortet för ett tag sedan så jag har tagit det väldigt lugnt nu och kommer inte en mil längre för det.... vad tror ni volvo-gurus? Kör förvisso med 20" hjul men tycker inte det borde göra så mycket
Mvh Robin
av ptrj
Du ser om det är löst bara du lyfter motorkåpan. Under Insugsrör i framkant till höger.
Svart plastaxel som brukar hänga rakt ner från servo. Kostade 600:- att fixa detta för en månad sedan på bilia.

Edit: vad kör du med för bredd på däcken?
av Cox
Har plastdelen gått sönder så har Volvo en billig repsats, tidigare krävdes att spjället byttes ut, då var man tvingad att lyfta bort insprutning och en massa annat till en kostnad av 10 papp om jag inte minns fel. Spjället sitter på vänster sida
på motorn ganska högt upp, borde finnas någon tråd om detta med bilder, om du inte vet vad axelleden sitter
av ptrj
Cox skrev:Har plastdelen gått sönder så har Volvo en billig repsats, tidigare krävdes att spjället byttes ut, då var man tvingad att lyfta bort insprutning och en massa annat till en kostnad av 10 papp om jag inte minns fel. Spjället sitter på vänster sida
på motorn ganska högt upp, borde finnas någon tråd om detta med bilder, om du inte vet vad axelleden sitter
Höger framkant av motor. :)
av Ron
Ok jag har sett den innan då hängde den och dinglade;) visste inte vad det var för skräp men tryckte dit den... trodde nån klåpare vart där bara men kanske är sliten så den trillar av själv.. kör på 235.35.20 runt om mvh robin
av Cox
Kontrollera då om den hoppat av igen finns risk för det, sedan gör nog ditt däck val en del åxå, men inte dom siffrorna som du angav. Det är nog i mesta laget, själv drar min på ren landsväg runt 0.54 om jag håller mig enligt dom där skyltarna som står efter vägarna :-) däck 17" 50 225 dvs orginal

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?