Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Köpte mig precis en S80 MY10 med bland annat high performance stereo med Ipod-stöd.

När jag pluggar in min IPHONE (alltså inte en riktig Ipod) så står det bara "USB oläsbar".
Jag har senaste IOS
Är det så för alla som försöker detta, eller är det bara jag som har problem?
Pratade med Volvo om ev ny mjukvara till stereon, det skulle kosta ca 1000:-, men dom kunde inte säga om det skulle lösa problemet.

Någon som kan göra mig upplyst om problematiken samt om det är så för "alla" just nu??

Någon som vet om en riktig Ipod (senaste versionen) skulle funka bättre?

Mvh Patrik
andreaså skrev:Måste lägga in minst en låt på din Iphone för att den ska funka. Gäller även om du bara ska spela via t.ex Spotify.
Mycket intressant, har jag aldrig läst någonstans, och jag har jagat runt i många forum.
Ska prova, fungerar det är jag dig innerligt tacksam!

Mvh Patrik
Strebern skrev:Det är spotify vi pratar om.
Så Ipodprogrammet i Iphonen ska gå att styra med rattknapparna, men inte spotify. Det måste ju gå att ordna så spotify funkar det med, på nåt vis, tycker man.
Det går inte, extern styrning går bara till Apples egen spelare. Så har Apple bestämt att det ska vara. Vilket naturligtvis är helt värdelöst.
Tartryffel skrev:
Strebern skrev:Det är spotify vi pratar om.
Så Ipodprogrammet i Iphonen ska gå att styra med rattknapparna, men inte spotify. Det måste ju gå att ordna så spotify funkar det med, på nåt vis, tycker man.
Det går inte, extern styrning går bara till Apples egen spelare. Så har Apple bestämt att det ska vara. Vilket naturligtvis är helt värdelöst.
Har en standard Pioneerstereo i vår gamla bil, en Passat -98. Den har USB-ingång och Iphonekompabilitet, och den klarar via sina reglage att byta låt i Spotify. Det är därför det är lite lustigt att det inte går i Volvon. Men det kanske hänger ihop med just Ipodfunktionerna, att dom är "sämre" än om man har Iphonefunktionalitet.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?