Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

I år längtar jag till julen lite extra..
Har beställt en ny V70 D3 Dynamic Edition som väntas komma i mitten av december. Nu går dagarna sakta, jag tänkte att ni skulle kunna få berätta lite om vad jag har att vänta mig. :)

Jag beställde till Volvo On Call, vinterdäck på 16"-fälg, dragkrok, avbländande backspegel och glasögonfodral :) istället för handtag vid förarplats.

Hur låg tid bör jag förvänta mig att handlaren tar på sig för att eftermontera däck, backspegel och dragkrok från att bilen kommer till dem? Det skulle tydligen göras på deras verkstad.

Hur lång tid från beställningen kunde ni börja följa de olika stegen via mobilappen? Säljaren sa att jag skulle få ett mail, men inte när..

//Joel
Grattis! Jag överväger att göra detsamma. Vad blev det för färg?

Det där glasögonfacket verkar vara en smart detalj!
V9097 skrev:Grattis! Jag överväger att göra detsamma. Vad blev det för färg?

Det där glasögonfacket verkar vara en smart detalj!
Blev en vit, solid.
Glasögonfodralet kostade 500kr.. kändes som om det var okej. :)
Det jag tycker var synd är att keyless är så dyrt, var en funktion som jag gärna hade haft men som jag inte kan försvara ekonomiskt att betala 7500kr för.

/Joel
dst02 skrev:Om din bil gick på linan i måndas eller igår kan möjligen jag ha skruvat på den :P
Hehe.. tveksamt.. men det beror på hur snabba ni är från beställning... jag gjorde beställningen igår efter lunch. ;)

Jag har inte fått "mailet" med inloggningsuppgifter för att följa arbetet med bilen.. Hur funkar det rent praktiskt? Följer den några checklistor i fabrik eller är det någon tekniker som ska uppdatera.. tänkte på att man läst att vissa hoppat från steg 1-5 på bara några timmar.. Verkar som om det kanske är något som görs manuellt lite när man får tid. :)

//Joel
Ok då har inte jag vart på den. Vet inte riktigt hur de görs men e nästan säker på att statusen inte uppdateras så exakt att du får info om exakt var bilen befinner sig i fabriken. En vild gissning är att statusen uppdateras ex när karossen är klar, när bilen är färdiglackad å när den går vidare in till slutmont, sedan när bilen gifts ihop (drivlina å kaross) osv.
Ni som har Volvo on Call... hur funkar hanteringen av körjournal? Vad skrivs in automatiskt och vad ska göra manuellt? Kan man exportera smidigt sen till t.ex excel?
Registrerar den även var man är eller är det bara mätarställning, tid och körsträcka?

Gör den nya poster automatiskt för varje resa?
joel80 skrev:Ni som har Volvo on Call... hur funkar hanteringen av körjournal? Vad skrivs in automatiskt och vad ska göra manuellt? Kan man exportera smidigt sen till t.ex excel?
Registrerar den även var man är eller är det bara mätarställning, tid och körsträcka?

Gör den nya poster automatiskt för varje resa?
Den funkar klockrent! Du behöver inte göra nått alls, utan den registrerar alla dina körningar med sträcka, snittförbrukning, adress du åkte från och till. Hur enkelt som helst att sedan bara gruppera resorna i arbete eller privat, o sedan exportera rubbet till vald mail.
Enda nackdelen jag ser med detta är att det nu blir svårare att "sälta" journalen lite :???:

eftermonteringen bör inte ta många dagar. Beror nog mer på hur många bilar som står före din i kön.
Jag valde också till glasögonfodralet till solisarna. 504 pix som var väl investerade!
xerys2012 skrev:
Den funkar klockrent! Du behöver inte göra nått alls, utan den registrerar alla dina körningar med sträcka, snittförbrukning, adress du åkte från och till. Hur enkelt som helst att sedan bara gruppera resorna i arbete eller privat, o sedan exportera rubbet till vald mail.
Enda nackdelen jag ser med detta är att det nu blir svårare att "sälta" journalen lite :???:

eftermonteringen bör inte ta många dagar. Beror nog mer på hur många bilar som står före din i kön.
Jag valde också till glasögonfodralet till solisarna. 504 pix som var väl investerade!
Låter bra! I vilket format kan man exportera körjournalen? Är det excel som gäller?

Om glasögonfodralen kostade 300 eller 500kr vid ett köp av en bil som kostar 300k kändes som mindre viktigt.. jag lyckades få ner själva bilpriset med 9000kr för att jag tog in fler offerter o spelade försäljare mot varann.

Skulle kunnat få ner det 2000kr mer om jag valt den andra säljaren men det fick vara värt 2000kr att köpa bilen hos min närmsta volvohandlare.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?