Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RikardSjöstedt
Hade min V70 2.0F-09 på service igår och fick reda på att det är glapp i inre styrleder på båda sidor fram. Bilen har gått 8000 mil, kan detta kännas rimligt?
Användarvisningsbild
av Doffen
Synes det er veldig tidlig etter så få mil med bytte av styreledd. Burde holde det dobbelte.
Min har trillet 10 000 mil nå, uten antydning til slakk
av AndS
Avgörande för slitage är var och hur bilen körts.
Mycket stadskörning eller merparten landsväg. Lugn körning eller ganska mycket accelerera/bromsa.
Våra bakklossar närmar sig byte efter ca 12000 mil.
Användarvisningsbild
av Guru
RikardSjöstedt skrev:Hade min V70 2.0F-09 på service igår och fick reda på att det är glapp i inre styrleder på båda sidor fram. Bilen har gått 8000 mil, kan detta kännas rimligt?
Du har PM!
Användarvisningsbild
av DrMumin
Läste denna tråden å gick ut å testade på min egen japp vänser sida glappar kändes ju lite lambo på en 10k milad bil som mest gått landsväg

har ett svagt minne att jag hört nått om förlängd garanti på detta stämmer det?

kan ju nämna att min gamla golf rullat 37.000mil å orginal styrlederna glappar inte :-)-)

tycker allt min nya v70 är lite väl mycket ford om detta ska anses normalt... ??:-/
av peetan
Bytte mina klossar nyligen (runt om), bilen har rullat 4000mil.
Kör enbart stadskörning, mkt start och stopp/ korta sträckor.
Ser inga konstigheter med det.
av AndS
peetan skrev:Bytte mina klossar nyligen (runt om), bilen har rullat 4000mil.
Kör enbart stadskörning, mkt start och stopp/ korta sträckor.
Ser inga konstigheter med det.
Intressant, här kan man se skillnader. Vi gjorde service nyligen vid 11500mil och ännu inte dags för något byte, men då med 60% landsväg.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?