Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wirewalker
Hej,
Har tänkt att hänga på 2 st Lightforce, Xenonvariant, Extraljus på min V70 -2010. Är det någon som har haft eller har hört om bekymmer med Xenon extraljus på V70?
av ptrj
kör med 3 st 55w xenon på en V70II -08. Inga problem alls. Monterade volvo org. sats.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
De med bred ljusbild är väl E märkta.
Användarvisningsbild
av Bosa
Tvivlar på att några av deras xenon-varianter är E-märkta, deras E-märkta halogen (E170, E240) har ju 55 wattslampa t ex och schimsad infästning för lampan i huset.
Bred ljusbild till Lightforce får man genom att sätta på ett annat filter, påverkar mig veterligen inte på det viset att de blir E-märkta.

Står själv i valet och kvalet om jag ska köpa 3 stycken 240 Blitz med 70 watts xenon, är mycket pengar men samtidigt en billig "livförsäkring".
av Arne
Ett billigt och bra alternativ är att xenonkonvertera NBB Alpha 225. De finns med flodljusbild eller pencilbeam ljusbild. De tål fukt och har mycket kraftiga glas.
Användarvisningsbild
av falcon
Jag kör med 3st NBB Alpha 225 med 55 xenon med bred ljusbild och är kalas nöjd.
dom är mkt lätta och har "plast" glas glaset är inte helt platt och det lilla gör att slask rinner av dom enklare än de med plattglas.
xenon utveckar inte mkt värme så det kan lätt frysa slask på glaset.
Användarvisningsbild
av Bosa
Har också 3st NBB Alpha 225 med xenonkonvertering. Ljusbilden är inte den bästa med konvertering men iom ett relativt högt ljusflöde så tar det bort lite av taskig ljusbild.
Men detta spektakel med xenonkonverteringar har jag ledsnat på, lysen som inte hoppar igång varje gång och ett blippande av och på för att få alla 3 att lysa har iaf fått mig att ledsna. Lokala Volvohandlaren sålde faktiskt xenonkonverteringar så jag tänkte ge det en chans till men de hade slutat att sälja dessa då det var så mycket problem med prylarna.

Så därför är jag inne på Lightforce då de är de enda med 70 watts xenon, alla andra tillverkare kör väl med 35 watt mig veterligen.
av ptrj
Bosa skrev: Så därför är jag inne på Lightforce då de är de enda med 70 watts xenon, alla andra tillverkare kör väl med 35 watt mig veterligen.
Innan du bestämmer dig för 3x 70 watt xenon så rekommenderar jag dig att hitta någon med denna setup så du får testa. Själv fick jag röda fläckar i synfältet efter att jag passerade en större vägskylt (modell blå med ortsnamn). Sen tyckte jag även att det blev ansträngande för synen när det var dags att blända av till halvljus. Kör med 2x35w + 1x55w nu men funderar på 3x55w i vinter.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?