Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har även jag fått brevet från Bilia som talar om att bilen snart är 2 år och det är dags att kolla efter garantifel. Det enda jag hittar är att det brusar lite vid förardörren och att när det blir kallt, knäpper till ibland i dörrsidorna i baksätet. Kan inte komma på något annat att anmärka på.

Tycker ni att det är något som jag har glömt att kolla nu när man har "sista chansen" på garantin?
Ett M test el en bildiagnos via bilprovningen, det är då något jag ska göra strax innan garantin går ut. Det kan man kosta på sig om man lagt 300k på en bil, tycker jag. De går igenom allt från plåtskarvar till reglage, en rejäl översyn. Det blir enklare att ha med sig ett protokoll på ev fel och brister.
Vad kostar M-test nuförtiden? 2000? Jag har flera gånger varit med om att de missar vitala saker men givetvis är det sannolikt att de hittar det mesta. Sen är det ju viktigt, även om man inte får reparationer utförda, att de är anmälda. Skulle de inte vilja byta listen (eller vad det nu är som läcker) vid förardörren och du byter in bilen om ett år och de anmärker på det kan du ju hänvisa till att det är anmält... även om jag tror att just det är en sån sak som man kanske inte kollar när man inbytestestar.../PH
det intressanta är dock om volvo har 200 000kr högre marginal eller om det är Norges högre skatter som äter upp det. I förstnämnda läget så förstår jag att dom då kan lämna längre garanti. Om det beror på skatterna så är det inte högre marginal som är förklaringen.
M-testcenter är nedlagt numera.
Brainy skrev:det intressanta är dock om volvo har 200 000kr högre marginal eller om det är Norges högre skatter som äter upp det. I förstnämnda läget så förstår jag att dom då kan lämna längre garanti. Om det beror på skatterna så är det inte högre marginal som är förklaringen.
Tror inte det är högre marginal i Norge, hellre tvärtom. Prisskillnaden är nog endast skatter, tyvärr.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?