Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en personalbil som har ett kopplat bilkonto där jag betalt ett schablonbelopp varje månad. Nu ska jag köpa ut bilen och jag har både ett övervärde samt ett överskott på bilkontot. Gör jag inget kommer dessa pengar att betalas ut till mig emn då med avdrag för både arbetsgivaravgifter och skatt (57%...). Bilen är en V70 2.5FT-09 Summum Automat.

Om jag istället innan jag köper ut bilen ser till att köpa den utrustning jag behöver/vill ha så kommer jag att kunna köpa detta för bruttopengar samt att jag får nyttja momsavdrag på inköpen - naturligtvis mycket bättre än att köpa för skattade pengar. Det är också helt OK för mig att få ett negativt bilkonto eftersom det då kommer att belasta mig med bruttopengar...

Jag kommer att se till att köpa en bilbarnstol samt en ny uppsättning sommatdäck och funderar också på en Polestar-uppgradering.

Finns det något annat jag bör göra innan jag köper ut bilen? Utrustning som är bra/kul att ha, tjänster som kan köpas till m.m.? Alla tips mottages tacksamt.
Takbox och takräcke har jag inte tänkt på - borde ju vara bra grejer att ha :)

Sedan kanske jag kan köpa mig ett klippkort på någon rekondfirma så att jag har några biltvättar på "lager".

Är det lönt att köra lackkonservering på en bil som är 3.5 år och inte varit utsatt för sådan behandling tidigare?
mabraham skrev:Takbox och takräcke har jag inte tänkt på - borde ju vara bra grejer att ha :)

Sedan kanske jag kan köpa mig ett klippkort på någon rekondfirma så att jag har några biltvättar på "lager".

Är det lönt att köra lackkonservering på en bil som är 3.5 år och inte varit utsatt för sådan behandling tidigare?
Ja visst är det. På en helt ny bil är det inte så skoj att lägga, man ser knappt skillnaden. Är 3,5 års bilen bara hyffsad i lacken så får du nästan en ny bil om man kör den med maskinen en runda..
poseidon skrev:Hur mycket pengar rör det sig om? Alltså som du kan spendera?
Det är en ansenlig bunt pengar som ligger som ligger som överskott på mitt bilkonto. Detta tillsammans med att marknadsvärdet är högre än restvärdet gör att jag kanske har cirka 30-40000 kronor att spendera om jag vill (för att balansera ut mitt utköpspris och bilkontot). Nu ska jag inte skjuta ut dessa pengar hej vilt utan det är kanske bättre och få några tusenlappar som lön istället för att eftermontera en elstol för passsageraren....
Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?

Felet löst, beskrivning i första inl&aum[…]

V90 läggs ner.

På "bygg-sidan" kostar Passat T[…]